عضویت    ورود
ورود به سایت
» » دغدغه مسئولا کشور حفظ آمادگی در برابر حوادث احتمالی است

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور :

دغدغه مسئولا کشور حفظ آمادگی در برابر حوادث احتمالی است

دغدغه مسئولا کشور حفظ آمادگی در برابر حوادث احتمالی است

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حضورم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‎ها در پی دغدغه وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در زمینه پدیده‎های جوی پیش‎رو است.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی اداره کل مدیریت بحران استان گلستان "مرتضی اکبرپور" در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: این دومین سفر کاری بنده بعد از گیلان است و بعد از گلستان نیز به استان مازندران و دیگر استان‎های متاثر از جریان سرما خواهم رفت تا بر مبحث آمادگی در برابر جریان جوی احتمالی تاکید کنم.

وی با اشاره به جو رسانه ای درزمینه پدیده ال نینو در کشور اذعان کرد: آنچنان به دنبال پدیده‎های جوی همچون ال‎نینو و لالینو نیستیم، بلکه باید همچون گذشته وظایف خود را در آستانه فصل سرما انجام ‎دهیم.

به گفته اکبرپور: افزایش 63 درصدی بارش طی دو ماهه اخیر در استان‎های شمالی، پیامی روشن برای فصل پیش رو است و موید آن است که به دلیل مدیریت ریسک باید از قبل آماده باشیم و آمادگی خود را به دست آوریم.

وی با اشاره به تجربه تلخ زمستان 1386 خاطرنشان کرد:: بر اساس تجربیات تلخ سال 1386 و مشکلات حاصل از آن شرایط برای استان‎های شمالی، ایجاب می‎کند که هوشیار باشیم و اگر مشکلی وجود دارد آن را اصلاح کنیم.

این مقام کشوری با تاکید بر اهمیت آمادگی در برابر حوادث طبیعی یادآور شد: موضوع آمادگی از برنامه‎هایی به شمار می‎رود که در سیاست کلی نظام برای مسئولان و مردم به طور دائمی مورد تاکید است و تکلیفی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم و از آمادگی نسبی تا پایان این بازه زمانی برخوردار باشیم.

اکبرپور تصریح کرد: اوضاع را رصد کنید، کنترل کنید تا بتوان قبل از وقوع حادثه آن را در نطفه خفه کرد، اگر این کار انجام نگیرد تاب آوری جامعه کاهش خواهد یافت و بحران به سطح ملی سوق داده می شود، در حالی که مدیریت تا قبل از کشیده شدن به فضای بحرانی باید اعمال شود.

*پاشنه آشیل مدیریت بحران اطلاع‎رسانی است

وی متذکر شد: نقاط آسیب‎پذیررا شناسایی کنید تا از آمادگی لازم برخوردار باشیم، باران رحمت الهی است و با توجه به کم آبی باید از آن استقبال کنیم اما اگر آماده نباشیم و زیرساخت‎ها را مهیا نکنیم، تبدیل به نقمت خواهد شد.

اکبرپور با اشاره به استان گلستان به عنوان استانی با مدیران کارآمد در موضوع مدیریت بحران بیان کرد: شما مدیران شایسته و لایقی هستید اما دستگاه‎های نظارتی وارد سطح بحران شدند و به ریز مدیران را زیر سوال می‎برند، نگذارید حادثه تبدیل به بحران شود، با ابزار قانونی صحنه را خوب مدیریت کنید و نگذارید دستگاه نظارتی شما را به چالش بکشد.

وی یادآور شد: اخطاریه‎های استانی از سمت هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران را شدیدا جدی بگیرید و در پنج ماه باقی مانده سال کشیک های مجموعه خود را فعال کنید.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور پاشنه آشیل حوادث گذشته را در بخش اطلاع‎رسانی قلمداد و اذعان کرد: در تجربیات گذشته آسیب‎پذیرترین بخش حوادث بخش اطلاع‎رسانی بوده و انتظار می‎رود هر نقطه ای از استان که حادثه رخ می دهد خبرش سریعا را به استان اعلام شود.

اکبرپور یادآور شد: اطلاعات حوادث اول به مدیریت بحران استان ارائه شود، نه اینکه ابتدا به رسانه ها بدهیم و مدیریت بحران آن خبر سوخته را از رسانه ها بگیرد.

وی با تاکید بر نظارت عالیه به عنوان مهم‎ترین وظیفه مدیرت بحران از اختصاص اعتبارات مدیریت بحران به دستگاه‎های کشوری، راه وشهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی و هلال احمر خبر داد و از دستگاه‎های استانی خواست تا سهم خود را از این اعتبارات پیگیری ومطالبه کنند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1145
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 312

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 483
بازدید ماه:1741
بازدید سال:7098
بازدید کل:8781623