عضویت    ورود
ورود به سایت
» » به دنبال مستندسازی تخلفات در عرصه ساخت وسازها هستیم

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

به دنبال مستندسازی تخلفات در عرصه ساخت وسازها هستیم

به دنبال مستندسازی تخلفات در عرصه ساخت وسازها هستیم

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر مستندسازی این تخلفات ساز وساز در سطح استان گفت: در رویکرد جدید به دنبال مستندسازی تخلفات هستیم و متخلفان نیز در این فرایند معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان، ‎صادق علی مقدم  امروز در جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استان گلستان اظهارکرد: از دستگاه‎های عملیاتی استان انتظار می‎رود که این اعمال خطرناک را بررسی کرده واجازه چنین اعمالی را به متخلفان ندهند.

وی خاطرنشان کرد: شهر گرگان، منطقه‎ای متاثر از اقدامات خطرناک در عرصه ساخت ‎و ساز است و  تمامی  تخلفات این بخش هنوز متوقف نشده است.

به گفته مقدم؛ این اقدامات خطرناک توسط عده‎ای درسنوات گذشته انجام گرفته، اما بابت خطای آشکار آنان در صورت بروز حوادثی همچون رانش، زلزله و سیل مردم تاوان خواهند داد.

 وی با تاکید بر جدی بودن سیل در روستای زیارت گرگان اذعان کرد: متاسفانه اگر چنین اتفاقی روی دهد، خودروهای حاضر در جاده منتهی به زیارت را باید در «محمد آباد» گرگان و «آق‎قلا» یافت.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه اگر چه تکرار این سخن تلخ است اما در برخی ساختارهای دولتی، دنبال شناسنامه‎دار کردن این ساخت‎ و ساز‎های غیرمجاز از جمله ویلاهایی هستند که ساخته شده است.

 مقدم  با اشاره به حوادث سیل در غرب و جنوب ایران اسلامی و اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن تجارب استان به این استان‎ها اذعان کرد: هر ساله با حوادث طبیعی بسیاری در استان مواجه هستیم که در ابتدا تلاش کردیم آنها را بشناسیم، حوادثی چون سیل، تغییر اقلیم، آتش‎سوزی منابع طبیعی، ریزگردها، زلزله، رانش و دیگر پدیده‎های طبیعی، که برای مبنای این پدیده‎های جوی و اقلیمی، برنامه‎های کوتاه مدت و بلندمدت تهیه و تدوین شده است.

 این مسئول گلستانی با اشاره به هم پیوسته بودن ساختار پدیده‎های طبیعی عنوان کرد: جهان با وجود تنوع ساختاری، یک مجموعه به هم پیوسته است و زندگی در کره زمین نیز از این موضوع مستثنی نیست و با وجود تنوع ساختاری، زیستی و طبیعی به هم  گرده خورده است و هر ناهنجاری در بخش‎هایی از آن قطعا بخش‎های دیگر را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مقدم یادآور شد: بر این مبنا یک برنامه کارآمد در مقیاس کشوری باید برشی از برنامه جهانی و در مقیاس استانی برشی از برنامه کشوری باشد .

وی اضافه کرد: بر اساس این نگاه، باید چک لیستی از اقدامات اثربخش برای کاهش آسیب‎پذیری در برابر وقوع حوادث احتمالی تحت عنوان مدیریت خطرپذیری آماده شود و در فرآیند کارنیز تقدم، تاخر یا اولویت اقدامات تعیین و ساختاری مناسب برای انجام اقدامات بر اساس فرایند تعریف شده انجام گیرد تا در آن تعیین نقش‎ها، مسئولیت‎ها، ایجاد آمادگی و توانمندی و انجام امور محقق شود.

مقدم، فرآیند یاد شده باید پیش از حادثه اتفاق بیافتد گرنه، اقدامات برای شناسایی نقاط ضعف و قوت پس از حادثه و به منظور مستندسازی و کسب تجربه است و برای تحقق نگاهی که ذکر شد، دیر است.

به گفته وی: باید پیش از حوادث، ضمن تدوین سناریوی مخاطرات و تمرین پاسخ به پیامدهای حوادث احتمالی همچون مانورهای دورمیزی و عملیاتی این فرآیند را تجربه کنیم و در این مسیر از الگوهای موفق دنیا، کشور  وحتی تجربیات استانی استفاده کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان در ادامه با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: قلبا از مجموعه مدیریتی و دیگر عوامل دخیل در هلال احمر به خاطرانجام طیف گسترده‎ای از فعالیت‎ها برای ایجاد آمادگی جهت مواجهه با روزهای سخت حادثه تشکر و قدردانی می‎کنم.

مقدم ادامه داد: کارهای بزرگی همچون ارائه طیف گسترده‎ای از آموزش‎ها، برگزاری مانورها، ایجاد ساختار تربیت نیروی انسانی، ارائه خدمات پزشکی و تلاش برای ایجاد زیرساخت‎های پشتیبانی در کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی استان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برگزاری مانور هشت آذر در سطح مدارس استان، از جمعیت هلال احمر گلستان  خواست تا با جدیت در این مانور آمادگی مشارکت کرده و ایفای نقش نماید.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1013
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 306

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 483
بازدید ماه:1795
بازدید سال:7152
بازدید کل:8781677