عضویت    ورود
ورود به سایت
» » وقوع طوفان 94 کیلومتری در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

وقوع طوفان 94 کیلومتری در گلستان

وقوع طوفان 94 کیلومتری  در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: وزش شدید طوفان به برخی از مناطق مسکونی و تاسیسات برقی استان خسارت وارد کرده است.

"صادق‎علی مقدم" در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان افزود: بر اساس گزارش دریافتی از هواشناسی استان، وزش طوفان در بامداد امروز به شدت 90 کیلومتر در فرودگاه گرگان، در شهر کلاله به میزان شدت 94 کیلومتر، بندرگز 79 کیلومتر، علی آباد 76 کیلومتر و اینچه برون 57 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

*خسارت به منازل مسکونی و تیرهای برق در سطح گلستان  

وی ادامه داد: کمترین میزان وزش باد متعلق به شهرستان گنبد کاووس است که حداکثر میزان وزش باد در آن شهرستان 36 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

به گفته مقدم: این وزش شدید باد موجب آسیب و خسارت فراوان به سقف‎های بسیاری از خانه‎های مسکونی شهری و روستایی شده و حتی برخی از دیوارها را نیز تخریب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خانه‎های مسکونی، تاسیسات زیربنایی شبکه برق نیز در برخی مناطق دچار خسارت‎هایی شده و برخی از تیرهای برق دچار شکستگی و برخی از سیم‎های برق نیز دچار پارگی کامل شده‎اند.

دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران استان گلستان با اشاره به تمهیدات انجام شده توسط دستگاه‎های امدادی و عملیاتی استان تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده، نیروهای جمعیت هلال احمر استان به محض شروع طوفان در مناطق دچار خسارت حضور یافته و با پلاستیک به طور موقت سعی کردند که سقف‎های آسیب‎دیده را ترمیم کنند.

حضور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و نیروهای عملیاتی توزیع برق در مناطق آسیب‎ دیده

 مقدم ادامه داد: نیروهای عملیاتی توزیع برق استان نیز با حضور در ایستگاه‎های دچار مشکل، در حال ترمیم خطوط دچار حادثه و تیرهای شکسته برق بر اثر طوفان هستند.

وی با اشاره به شرایط جوی استان گلستان طی امروز و روزهای آینده بیان کرد: همانگونه که در اخطاریه استان و کشور پیش بینی شده بود از روز جمعه شرایط جوی استان روبه کاهش دما خواهد رفت و بارندگی تمامی استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

 مقدم تصریح کرد: در اخطاریه‎های صادر شده، باد شدید نیز پیش‎بینی شده بود و بی‎شک طوفان بیش از 90 کیلومتر زمینه‎ساز تغییرات جوی است که طی ساعات و روز آینده در استان رخ خواهد داد.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 45940
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 318

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:433
بازدید سال:5790
بازدید کل:8780315