عضویت    ورود
ورود به سایت
» » باوجود بارش شدید باران تمام مسیرهای عبوری استان باز است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

باوجود بارش شدید باران تمام مسیرهای عبوری استان باز است

باوجود بارش شدید باران تمام مسیرهای عبوری استان باز است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش دریافتی از راه و شهرسازی استان، با وجود بارش شدید در محورهای شرقی،  تمامی مسیرهای عبوری استان باز است و مشکلی وجود ندارد.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگوی اختصاصی با  پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان تصریح کرد: برمبنای این اطلاعات بارش شب گذشته، موجب بسته شدن محور گلیداغ  شده بود که به همت نیروهای راه و شهرسازی، ساعت چهار صبح این مسیر بازگشایی شد.

به گفته وی: در مناطق «قپان» و «چاتال» از محورهای کلاله و مراوه‎تپه نیز بارش شدید و سرازیر شدن آب از ارتفاعات موجب بسته شدن این مسیر شد که این محور نیز، راس ساعت یک و نیم بامداد امروز بازگشایی شد.

مقدم ادامه داد: فعلا مشکل خاصی در این محورها وجود ندارد و باوجود بارش شدید، نیروهای راه وشهرسازی  در محور‎های کلاله، مراوه‎تپه و گلیداغ در حال پاک‎سازی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به خسارات احتمالی به مسیرهای یاد شده افزود: آب‎شستگی شانه‎های جاده و پایین‎دست پل‎های منطقه و ورود رسوب، خار و خاشاک بر بستر راه از جمله مشکلاتی است که این مناطق با آن مواجه شده است.

مقدم با اشاره به دریافت اخطاریه هواشناسی از کشور و استان طی سه روز گذشته اضافه کرد: این اخطاریه به تمامی فرمانداری‎ها، دستگاه‎های اجرایی و شهرداری‎های تابعه استان ارسال شد تا آماده مواجهه با آب‎گرفتگی یا سیلاب احتمالی باشند.

وی متذکر شد: همچنین روز گذشته مدیر کل هواشناسی استان با پایش نقشه‎ها وقوع بارندگی را در مناطق شرقی به این اداره کل اعلام کرده بود که سریعا موضوع به فرمانداری‎های کلاله، مراوه‎تپه و گالیکش اعلام شد و از شب گذشته نیز به محض آن‎که محورهای شرقی گلستان در شهرستان‎های مراوه‎تپه و کلاله با بارش‎های پرحجمی مواجه شد، با توجه به هشدار‎های اعلام شده، سریعا دستگاه‎های عملیاتی به ویژه نیروهای راه و شهرسازی استان برای مدیریت مشکلات احتمالی در منطقه حاضر شدند.     

مقدم اضافه کرد: خوشبختانه فعلا بارش، خسارت خاصی را به این مناطق وارد نساخته و جریان رفت وآمد عادی در تمامی محورهای عبوری استان جریان دارد.

وی با اشاره به گزارش هواشناسی استان در زمینه حجم بارندگی‎های شب گذشته اذعان کرد:  براساس داده‎های دریافتی، «گوک‎‎ دره» با 43 میلی متر، «گلیداغ» با 35 میلی‎متر، «قپان» با 24 میلی‎متر و «کریم ایشان» با 20 میلی‎متر به ترتیب دارای بیشترین حجم بارندگی طی شب گذشته بوده‎اند.

این مسئول گلستانی خاطرنشان کرد: باران شب گذشته که از ساعت 21:30 دیشب آغاز شد بود، در منطقه «سوارپایین» 9 میلی‎متر و در شهر مراوه‎تپه نیز پنج‎ونیم میلی‎متر بارندگی را به خود اختصاص داده است.

مقدم افزود: فقدان بارش باران در ماه‎های اخیر، ذخیره آبی گلستان را با مشکل مواجه ساخته است و تنها بارش‎های متناوب می‎تواند این شرایط را تا حدودی ترمیم کند.

هوای استان گلستان هم اکنون ابری و نیمه ابری و در برخی نقاط نیز توام با باران  است، دمای هوا نیز بین 21 تا 30 درجه سانتی‎گراد متغیر است که بر اساس پیش‎بینی‎ هواشناسی، این میزان دما تا سه‎شنبه هفته جاری همچنان کاهش خواهند یافت.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 42031
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 280

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1461
بازدید سال:1461
بازدید کل:8775986