عضویت    ورود
ورود به سایت
» » آتش در جزیره آشوراده مهار شد

قایم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان:

آتش در جزیره آشوراده مهار شد

آتش در جزیره آشوراده مهار شد

قایم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان گفت:آتش سوزی جزیره آشوراده پس از ساعت ها تلاش نیروهای امدادی و مردم مهار شد و اکنون شرایط در منطقه تحت کنترل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلسنان،رضا مروتی اظهار کرد: آتش سوزی این جزیره شب گذشته آغاز شد و با تلاش مردمی و نیروهای اطفاء حریق این آتش سوزی در کوتاه ترین زمان ممکن خاموش شد.

وی وسعت آتش سوزی در جزیره آشوراده را بین 6 تا 10 کیلومتر برآورد کرد و افزود: برای شتاب بخشی در مهار آتش بالگرد نیز به منطقه اعزام و اطفاء حریق به طور کامل انجام شد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اعزام بالگرد به منطقه به دلیل حجم زیاد آتش سوزی نبوده بلکه برای شتاب در انجام عملیات اطفاء حریق صورت گرفت.

 

وی علت آتش سوزی در جزیزه آشوراده را ناشی از سهل انگاری برخی از عوامل انسانی بهره بردار از این منطقه دانست و اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و خشک شدن بخشی از نیزارها و گرمای شدید چند روز اخیر سبب آتش سوزی بر اثر اشتباه انسانی شد.

 

مروتی افزود: آتش سوزی در جزیره آشوراده که بر اثر سهل انگاری رخ داده مشکل خاصی را ایجاد نکرد و در حد یک حادثه کوچک در کمترین زمان ممکن مدیریت شد.

 

معاون عمرانی استانداری گلستان اظهار کرد: برخی بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های غیر واقعی در مورد آتش سوزی در استان گلستان موجب شده تا حساسیت ها نسبت به آتش سوزی در این استان افزایش یابد.

 

وی با یادآوری این که در زمان افزایش دمای هوا احتمال آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع تمام استان های کشور و جهان وجود دارد، گفت: کار حفاظت از اراضی منابع طبیعی گلستان طبق روال گذشته در دست انجام است.

 

معاون استاندار گلستان اضافه کرد: آتش سوزی در جزیره آشوراده وسعت زیادی نداشت و در این بخش نیز مانند گذشته بدون شناخت موقعیت بحران از سوی برخی مدیران، وضعیت بحرانی اعلام شده بود که واقعیت بیرونی نداشت و این کارها باید مدیریت شود.

 

جزیره آشوراده که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد در مرکز شبه جزیره میانکاله و در حاشیه ساحل بندر ترکمن از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه ای باریک موسوم به ' چپق اوغلی ' و از غرب به کانال طبیعی خزینی و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می شود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1494
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 124

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:54
بازدید سال:5411
بازدید کل:8779936