عضویت    ورود
ورود به سایت
» » حریق صبح امروز جنگل کلاله مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

حریق صبح امروز جنگل کلاله مهار شد

 

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با تقدیر از تلاش همه نیروهای عملیاتی حاضر در منطقه کلاله گفت:  آتش‎سوزی صبح امروز در عرصه منابع طبیعی کلاله به طور کامل مهار شد.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از منطقه، حریق صبح امروز به همت و تلاش نیروهای مستقر در منطقه مهار  شده و اکنون عملیات اطفای کامل حریق آغاز شده است.

 وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از احتمال احیای دوباره حریق، هم‎زمان عملیات پایش نیز در حال انجام است تا تجربه تلخ شعله‎‎ور شدن آتش دوباره تکرار نشود.

*عملیات پایش عرصه جنگلی در حال انجام است

همچنین فرماندار شهرستان کلاله گفت: از دیشب حدود ۸۰ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان کلاله دچار آتش‎سوزی شد و تا دقایقی قبل نیز این حریق  در برخی مناطق جنگلی شهرستان تداوم داشت.

نصرت برزگر اظهار داشت: آتش سوزی از عصر روز گذشته در چهار منطقه جنگلی شهرستان کلاله آغاز شده بود که در دو منطقه مهار شد و از  صبح امروز نیز در مناطق اطراف روستاهای «پاشای» و «عزیزآباد» اراضی جنگلی را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

وی که اکنون در منطقه آتش‎سوزی حضور دارد، افزود: عصر دیروز حوالی ساعت 16:00، آتش‌سوزی در اراضی جنگلی منطقه اطراف روستاهای «پاشای»، «عزیزآباد»، «قرانکی جنگل» و «چیشت خوجلر» شهرستان کلاله آغاز شد که به همت نیروهای منابع طبیعی مهار شد، اما شرایط مساعد منطقه موجب شد تا از صبح  امروز دوباره شرایط برای حریق مجدد مهیا شود.

*وزش باد مقابله با حریق را مشکل کرده بود

عالی‎ترین مقام اجرایی شهرستان کلاله با اشاره به پوشش گیاهی مناطق در معرض حریق تصریح کرد: این مناطق جنگلی که در مجاورت هم قرار دارند، دارای درختان سوزنی برگ با عمر 10 تا 25 سال هستند.

برزگر اظهار کرد: وزش باد شدید در منطقه، مهار آتش‌سوزی را با مشکل روبه‌رو کرده بود، اما با تلاش نیروهای عملیاتی مستقر در منطقه به ویژه منابع طبیعی شهرستان و شهرستان‎های تابعه حریق مهار شد.

وی با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است؛ متذکر شد: هم‌اکنون نیروهای مردمی، منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و آب و فاضلاب روستایی پس از تسلط و مهار حریق، در حال اطفای کامل  آتش و پایش منطقه هستند.

فرماندار کلاله در پایان خواستار اختصاص امکانات و تجهیزات بیشتر به شهرستان کلاله برای مهار آتش‌سوزی و دیگر حوادث طبیعی شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 40410
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 274

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:434
بازدید سال:5791
بازدید کل:8780316