عضویت    ورود
ورود به سایت
» » اعتبار ابلاغی دولت منطبق با خسارات وارده سیل به گلستان نیست

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

اعتبار ابلاغی دولت منطبق با خسارات وارده سیل به گلستان نیست

اعتبار ابلاغی دولت منطبق با خسارات وارده سیل به گلستان نیست

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اعتبار ابلاغی دولت به استان در زمینه خسارات سیل با حجم خسارات وارده به استان تطابقی ندارد.

 صادق‎ علی مقدم در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده شهرستان بندرگز اظهار داشت: بیشتر این اعتبارات به شرق استان اختصاص یافته در حالی که غرب استان نیز از این پدیده طبیعی خسارت بسیاری متحمل شده است.      

وی خاطرنشان کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‎رود، با توجه به حادثه‎خیز بودن این بخش شمالی کشور و محرومیت‎های آن به ویژه در زیرساخت‎های توسعه، نگاه ویژه‎ای به این استان محروم داشته باشد.  

80 درصد ناوگان راه و شهرسازی گلستان فرسوده است

مقدم با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین‎آلات سنگین راه وشهرسازی استان افزود: بیش از 80 درصد ناوگان ماشین‎آلات این اداره کل به عنوان مهم‎ترین دستگاه عملیاتی مدیریت بحران، فرسوده و بدون کارآیی است و همین موضوع شرایط استان را در حوادث سخت و پیچیده می‎کند.

وی متذکر شد: نمی‎توان این کاستی را با توانمندی بخش خصوصی جبران کرد، چرا که این ماشین‎آلات حتما باید در لحظات اولیه حادثه در منطقه حضور داشتند و ایفای چنین نقشی را نمی‎توان از بخش خصوصی انتظار داشت.

مردم هم در خسارات سیل نقش دارند

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر عوامل خسارت‎زای سیل در استان به ویژه شهرستان بندرگز اذعان داشت: جدا از تغییرات اقلیمی، توپوگرافی و جوی بخشی از خسارات سیل ناشی از عملکرد خود مردم است که در طبیعت دست‎اندازی کرده‎اند.

مقدم یادآور شد: تجاوز به حرایم رودخانه‎ها و بستن مجاری پل‎های عبوری از جمله عوامل موثر در خسارات به زمین‎های زراعی این شهرستان است.

وی با توجه به خسارات وارده به شهرستان بر بازشدن سریع مجاری پل‎های عبوری و بازسازی دیواره‎های فروریخته رودخانه‎های این شهرستان تاکید کرد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1008
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 61

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:594
بازدید سال:5951
بازدید کل:8780476