عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان در آتش سوخت


۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان در آتش سوخت

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان  به دلیل گرمای هوا و وزش باد و سهل انگاری درگیر آتش‌سوزی شد.
نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: ۵۰ هکتار از این آتش سوزی مربوط به مزارع گندم و جو در روستاهای «حاجی بیگ و شیخ لر» کلاله به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در تولید گندم است. وی علت آتش سوزی در کلاله را جرقه حاصل از اگزوز خودرو پژو در حال تردد در زمین‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: همچنین هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی گنبدکاووس هم درگیر آتش سوزی شد که علت آن از سوی آتش نشانی در دست بررسی است.
مدیرکل مدیریت بحران افزود: با تلاش نیروهای آتش نشانی تمام این حریق‌ها مهار شده و شعله فعالی در این مناطق مشاهده نمی‌شود.
حاجی زاده ادامه داد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته پنج هکتار زمین کشاورزی در گنبدکاووس و ۶ هکتار زمین کشاورزی به همراه هشت هزار بسته کاه در گمیشان طعمه حریق شد. وی گفت: با توجه به افزایش دما در منطقه و همزمانی آن با برداشت محصولات کشاورزی، از جهادکشاورزی استان خواسته شده توصیه‌های لازم را برای آتش‌نزدن کاه و کلش به بهره‌برداران منطقه داشته باشند تا حریق رخ ندهد. مدیرکل مدیریت بحران افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد در استان به ویژه در نواحی شرق، دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط به حالت آماده‌باش درآمدند.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : skavian
  • بازدید : 121
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 963

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 51
بازدید ماه:3644
بازدید سال:28592
بازدید کل:8803117