عضویت    ورود
ورود به سایت
» » بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.


بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.

بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.

 رسول حسام مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به بارش شدید برف و باران و در ادامه کاهش دما و پیش بینی یخبندان  مجددا توصیه ها و تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مدیریت بحران استان گلستان  حسام اظهار کرد؛ با عنایت به هشدارهای هواشناسی صادره سطح نارنجی استان و کشور،  جلسات اضطراری به جهت برنامه ریزی و ایجاد آمادگی و اقدامات مقابله در صبح چهارشنبه و پنج شنبه در محل مرکز مدیریت راهها و اداره کل هواشناسی استان برگزار شد.             

و توصیه های لازم طی مکاتبه ای به کلیه فرمانداران شهرستانها و اعضای ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ابلاغ گردید.
وی ادامه داد: در اثر ورود این سامانه از اواخر پنجشنبه شب تا به این لحظه شاهد بارش باران و برف خوبی در پهنه ها، مناطق کوهستانی و نوار میانی استان بودیم. میزان بارش برف در مناطق کوهستانی ۴۰ سانتيمتر و در برخی پهنه ها تا ۱ متر و باران بیش از ۶۰ میلیمتر رخ داد.
حسام گفت: در اثر وقوع این پدیده وزش باد بیش از ۸۰ کیلومتر و در برخی نقاط ۹۰ کیلومتر در ساعت بوقوع پیوست که شاهد اتفاقاتی به شرح ذیل در استان بودیم.
۱- اختلال در ترافیک بدلیل همزمانی وزش باد شدید، بارش باران و برف وایجاد مه بویژه در مناطق کوهستانی که مدیریت ترافیک توسط عوامل راهداری و انتظامی انجام پذیرفت.
۲- انسداد جاده های توسکستان به شاهرود در شهرستان گرگان و خوش ییلاق در شهرستان آزادشهر انجام و تداوم دارد‌. هماهنگی های لازم با استانهای همجوار و دستگاههای عملیاتی انجام گرفت.
وی یادآور شد بدلیل بارش برف سنگین در جنگل گلستان و محور خراسان شمالی از صبح جمعه مسدود و لحظاتی قبل بازگشایی شد.
حسام در ادامه اظهار کرد: انسداد جاده های روستایی سطح استان ۸۰ روستا بوده که این مهم از طریق راهداری برف روبی و بدلیل گستردگی این سامانه در سطح استان و ظرفیت ضعیف لجستیکی در حوزه راهداری بازگشایی مسیرهای فرعی زمان بر می باشد.
همچنین اختلالاتی در شبکه توزيع برق بوجود آمد که توسط اداره برق طی بازه های زمانی مختلف نسبت به برقراری شبکه اقدام گردید.
 وی گفت از آنجائیکه بر اساس پیش بینی ها بارش  تا ۲ الی ۳ ساعت ادامه خواهد داشت ضمن اینکه کاهش دمای زیرصفر درجه خواهیم داشت بدلیل یخ زدگی شدید در روز شنبه مجددا توصیه های لازم به شهرداران و دهیاران در جهت شن و نمک پاشی در سطوح روستایی مورد تاکید قرار گرفت.
و با توجه با کاهش شدید دما و یخبندان کلیه فعالیت مقاطع تحصیلی در روز شنبه بصورت مجازی خواهد بود.
ضمنا هماهنگی‌های لازم توسط مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه ماشین آلات سنگین به منظور پاکسازی مسیرهای اصلی انجام واین مهم نیز به فرمانداران تاکید گردید تا همکاری لازم در راستای تحقق موضوع ادارات راهداری شهرستان ها انجام پذیرد.
وی با تاکید جدی پرهیز از سفر غیرضرور در این ایام تصریح کرد تا این لحظه با توجه به گستردگی بارش برف و باران بر اساس اخبار حاصله شاهد تعداد محدودی مسافران جامانده از مسیرهای اصلی و فرعی بودیم.
در پایان مدیر کل مدیریت بحران:  از مردم عزیز، دستگاههای عملیاتی راهداری و حمل و نقل جاده ای،مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی،جمعیت هلال احمر،شهرداران و فرمانداران، دهیاران و بخشداران سطح استان،پلیس راه و راهور،نیروی انتظامی، سپاه ، بسیج و مطبوعات و رسانه های محلی و کلیه دستگاههای اجرایی که امکانات لجستیکی خود را در اختیار ستاد استان قرار دادن و همچنین( حمایت های استاندار ، معاونین استاندار،مدیران کل دفاتر شهری و روستایی و همکاران مدیریت بحران ) تشکر و قدردانی بعمل آورد.

بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.

بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.

 بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی گلستان/ آماده‌باش کامل تمام عوامل و دستگاههای اجرائی استان.




 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : skavian
  • بازدید : 87
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 812

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 420
بازدید ماه:4137
بازدید سال:9494
بازدید کل:8784019