عضویت    ورود
ورود به سایت
» » کاهش 16درجه‎ای دما در گلستان / برف و باران میهمان گلستانی‎ها /هشدار به دستگاههای عملیاتی

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبرد داد:

کاهش 16درجه‎ای دما در گلستان / برف و باران میهمان گلستانی‎ها /هشدار به دستگاههای عملیاتی

کاهش 16درجه‎ای دما در گلستان / برف و باران میهمان گلستانی‎ها /هشدار به دستگاههای عملیاتی

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از اواخر هفته جاری، گلستان شاهد کاهش قابل ملاحظه دما بین 12 تا 16 درجه سانتی‎گراد خواهد بود.

صادقعلی مقدم امشب در گفت‎وگو  با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران در گرگان افزود: بر اساس اخطاریه‎های هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به نفوذ توده هوای سرد، این موج جوی به دنبال خود وزش باد نسبتا شدید، مواج شدن دریا و بارش باران و برف را در پی خواهد داشت.

احتمال اختلال در تردد معابر کوهستانی گلستان

وی ادامه داد: برودت جوی از روز پنج‎شنبه این هفته، در غالب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و این وضعیت تا روز شنبه تداوم خواهد داشت و پس از آن، تا اواسط هفته آینده حاکمیت هوای سرد در استان مورد انتظار است.

مقدم تصریح کرد: طی این مدت به علت یخبندان، وقوع مه و اختلال در تردد جاده‎ای معابر کوهستانی استان محتمل خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به آمادگی  دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‎ای به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از جمله شهرداری‎ها و فرمانداری‎ها ابلاغ شد تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

مقدم ادامه داد: هماهنگي و تعامل مناسبي بين دستگاه‎هاي اجرايي و امدادي استان جريان دارد و انتظار مي‎رود با وجود اين تعامل، مشكلي در اين شرايط حادث نشود. ‌

تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان گلستانی

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان استان خاطرنشان کرد: با توجه به یخ‎بندان و سرمای شدید، احتمال آسیب به باغات مرکبات کشاورزی وجود دارد، که باید اقدامات ایمنی توصیه شده از جهاد کشاورزی استان در این زمینه رعایت شود.

 ‎از سفرهای غیرضروری خودداری شود

وی؛ از شهروندان گلستاني و مسافران عازم به استان خواست، با توجه به وقوع یخ‎بندان طی روزهای آینده حتی‎المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این مسئول گلستاني تصریح کرد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیر چرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است، وسایل گرمایشی منازل و محل کار خود را متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم کنند.

تاکید بر آمادگی دستگاه‎های عملیاتی و امدادی گلستان

مقدم  با اشاره به شرایط آرام ومناسب جوی امسال نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته بارش برف بی‎سابقه در استان اختلال های شدید  در مبادی ورودی به استان از سمت شرق ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: امسال تاکنون مشکل خاصی از سوی دستگاه‎های ذیربط در زمینه راه و مبادی عبوری  به این اداره کل منعکس نشده اما با توجه به جو پیش‎رو، امیدواریم با توجه به حضور دستگاههای عملیاتی در این مسیرها مشکلی ایجاد نشود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1168
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 165

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 77
بازدید دیروز: 283
بازدید ماه:984
بازدید سال:6341
بازدید کل:8780866