عضویت    ورود
ورود به سایت
» » نمی گذاریم "زیارت" دیگری در گرگان ایجاد شود

معاون عمرانی استاندار گلستان:

نمی گذاریم "زیارت" دیگری در گرگان ایجاد شود

نمی گذاریم "زیارت" دیگری در گرگان ایجاد شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: نخواهیم گذاشت، تخلفات ساخت‎وساز غیرمجاز «زیارت» در دیگر مناطق گرگان روی دهد.

رضا مروتی امروز صبح در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: روستای «زیارت» الگویی بدیهی از تخلف و بی‎توجهی به قانون در امر ساخت‎وساز این استان است که باید از آنچه در این منطقه افتاد، درس گرفت و نگذاشت مناطقی چون «توشن» سرنوشتی همچون این روستا پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: روستای «زیارت» نباید تابویی برای بی‎توجهی به قانون در ساخت‎وساز این  استان باشد، بلکه این  منطقه آینه عبرتی است برای دیگران که بدانند سرانجام بی‎قانونی، ساختار ناهنجاری است که تبعات منفی آن دامن‎گیر شهر گرگان شده است.

تخریب 70 دیوار و 10 بینای مسکونی در روستای «توشن»

مروتی با اشاره به تداوم تخریب ساخت‎وساز غیرمجاز در روستای «توشن» گرگان اضافه کرد: از صبح دیروز تا عصر، بیش از 70 مورد دیوارکشی غیرمجاز تخریب و 10 مورد بنای غیرمجاز نیز قلع شده است.   

وی تصریح کرد: در عملیات دیروز، حدود 20 هکتار از عرصه‎های کشاورزی این روستای واقع در جنوب گرگان  آزادسازی شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اجرای قانون به عنوان بهترین مسیر پیشبرد امور اذعان کرد: دامنه فرآیند اجرای قانون همیشه برخورد نیست، چنانچه زمانی موضوع کمربند ایمنی در خودروها به رغم تاکید قانونی‎اش   توسط همه استفاده نمی‎شد اما وقتی این موضوع اجبار شد، با متخلف برخورد شد و برایش جریمه تعیین کردند، همه رسانه‎ها و حتی آموزشگاه‎های رانندگی بر آن متمرکز شدند، جامعه تغییر رفتار داد و اکنون دیگر برای جامعه آن را به عنوان یک ضرورت برای سلامتی خود پذیرفته است.

تغییر رفتار جامعه زمان‎بر است وهزینه دارد

مروتی یادآور شد: در موضوع یاد شده، اساس کار سلامت مردم بود و اکنون مردم به این باور رسیده‎اند که بستن کمربند به چه میزان در سلامتی آنان، زمان حوادث رانندگی، موثر است، در مورد ساخت‎وساز غیرمجاز هم اساس کار، حفظ محیط زیست و مجاری تنفس شهر بزرگی همچون گرگان است که البته باید هم‎زمان با برخورد با متخلفان، کارهای فرهنگی و رسانه‎ای  انجام داد تا مردم اهمیت موضوع را درک کنند.

وی ادامه داد: به هیچ وجه راضی نیستیم که در این برخوردها، منابع ملی و سرزمینی از بین برود، اما چاره‎ای نیست و مردم باید درک کنند، منابع طبیعی یک نیاز زیستی و حیاتی است و امانتی است که برای حفظ آن باید هزینه داد، حالا ممکن است هزینه آن تخریب بنا یا چنین خسارت‎هایی باشد.

مروتی با اشاره با تاکید بر تداوم برخورد با ساخت‎وسازهای غیرمجاز در استان بیان کرد: در فضایی که اکنون قرار گرفته‎ایم تلاش می‎کنیم به آنچه به جامعه قول داده‎ایم، عمل کنیم تا سرزمین، محیط زیست، هویت و فرهنگ روستاها دستخوش تغییر و آشفتگی نشود.

ساخت وسازها هویت روستاها را دستخوش تغییر می‎کند

وی خاطرنشان کرد: 49 درصد جمعیت استان، جمعیت روستایی است و  حضور شهرنشین ها دراین مکان نه به عنوان تولید کننده بلکه مصرف‎گرا، ساختار فرهنگی منطقه را تحت‎تاثیر خود قرار می‎دهد و با وارد کردن خرده‎فرهنگ‎های نامانوس و نامتجانس  کاری می‎کند که روستاییان دچار دوگانگی هویت شوند.                

این مسئول گلستانی با اشاره به گسترش دامنه برخورد قانونی با متخلفان غیرمجاز در مناطق اطراف گرگان افزود: منطقه بعدی «شصت کلاته» از دیگر مناطق حاشیه ای گرگان است که همچون توشن  طعم برخورد با تخلف غیر قانونی در ساخت وساز را خواهند چشید.

قانون ملاک رفتار مسئولان استان است

مروتی تصریح کرد: همچنان که پیش از این گفتم، مبنای کار ما قانون است و سرنوشت زیارت را در موضوع ساخت وساز غیرمجاز، همچون «توشن» و دیگر عرصه‎های تحت تخلف،  قانون و رفتار قانونی تعیین می‎کند.

وی با تاکید بر برخورد با دستگاه‎های اجرایی و افراد حقوقی دخیل در تخلفات ساخت‎وساز غیرمجاز بی‎توجه به جایگاهی که دارند، متذکر شد: این افراد و دستگاه‎های متخلف شناسایی و به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

مروتی ادامه داد: باید توجه داشت که همه باید از عرصه‎هایمان دفاع کنیم و هر دستگاهی نیز موظف است طبق قانون کار خودش را بکند.

مروتی در پایان با تشکر از دادستان و دستگاههای عملیاتی به ویژه نیروی انتظامی استان اذعان کرد: امیدواریم با اجرای درست قانون و نظارت موثر در زمینه پیشگیری از تخلفات در حوزه ساخت وساز، شاهد تخریب هیچ بنایی در استان نباشیم. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1918
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 134

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886