عضویت    ورود
ورود به سایت
» » کاهش ۸۰ درصدی حریق در گلستان


کاهش ۸۰ درصدی حریق در گلستان

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه در فصل تابستان، رویش‌های گیاهی بهاره خشک می‌شوند که همین مسأله احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد، گفت: گرمای هوا علت دیگر وقوع حریق در فصل تابستان است، از سویی دیگر ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین مزارع کشاورزی با عرصه‌های جنگلی و مراتع در گلستان وجود دارد که آتش زدن کاه‌وکلش خود زمینه‌ساز وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی است.
حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه در سفر نخست رئیس جمهور به گلستان اعتبارات خوبی از محل مدیریت بحران به اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی اختصاص یافت، یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان در اختیار محیط زیست قرار گرفت تا تجهیزات موردنیاز برای مقابله با حریق را خریداری کند.
مدیرکل مدیریت بحران به خسارت حریق در فصل گرما اشاره کرد و توضیح داد: ۶۸ درصد مساحت استان گلستان را مراتع و جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری عهده دار این عرصه‌ها هستند.
وی متذکر شد: خوشبختانه بخش عمده حریق در مراتع وجنگلها توسط یگانهای حفاظت محیط زیست ومنابع طبیعی کنترل ودر زمانی که سطح حریق گسترده می گردد فرمانداران ، بخشداران، دهیاران با ساماندهی نیروهای بسیجی،انتظامی، هلال احمر و سایر ظرفیت های شهرستانی اقدام به کنترل و اطفاء حریق می نمایند. 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : skavian
  • بازدید : 129
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 894

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 352
بازدید ماه:2561
بازدید سال:7918
بازدید کل:8782443