عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تراژدی حریق پارک ملی گلستان را پایانی نیست

مدیر کل محیط زیست گلستان:

تراژدی حریق پارک ملی گلستان را پایانی نیست

تراژدی حریق پارک ملی گلستان را پایانی نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: تراژدی آتش‎سوزی پارک ملی گلستان با توجه به شرایط کنونی مسیر عبوری این منطقه همچنان تکرار خواهد شد

اسماعیل مهاجر امروز در گفت‎و‎گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار داشت: با قرار گرفتن جاده عبوری در میان این جنگل می‎توان گفت، عامل انسانی مهمترین عامل وقوع این حریق و دیگر حریق‎های مشابه به شمار می‎رود.

وی تصریح کرد: وجود جاده حاشیه جنگل، خشکسالی، کمبود باران و بی‎احتیاطی مسافران از دیگر عوامل تاثیر‎گذار بر حریق‎های احتمالی منطقه هستند.

مهاجر با اشاره به حادثه روز دوشنبه در پارک ملی گلستان خاطرنشان کرد: این حریق از منطقه‎ای به نام «پیچ سلیمان کشته» آغاز شد و دامنه آن نیز به شکل خطی گسترش یافت.

آتش‎سوزی پارک ملی گلستان به طور کامل مهار شد

وی تاکید کرد: با اقدام به موقع نیروهای این مجموعه و منابع طبیعی آتش‎سوزی مهار شد و اکنون نیز شرایط تحت کنترل کامل قرار دارد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با توجه به نوع بافت پوششی منطقه در این حریق، درختچه‎های بیشه‎زاری « کرکو» و «سیاه‎تلو» در حریق دیروز از بین رفته‎اند.

مهاجر متذکر شد: به دلیل شرایط جوی فعلی از جمله دمای بالای منطقه، اکنون نیروهای عملیاتی محیط زیست استان به طور آماده‎باش در منطقه مستقر هستند تا در صورت بروز حریق احتمالی سریع آن را اطفاء کنند.

موضوع تغییر مسیر عبوری پارک ملی گلستان باید عملی شود

وی با اشاره به آسیب‎های قرار گرفتن جاده در پارک ملی گلستان اذعان داشت: از سال‎ها ‎قبل پیشنهاد شد که مسیر عبوری دیگری تعریف شود و جاده فعلی به عنوان یک جاده توریستی مدنظر قرار گیرد، اما متاسفانه این موضوع همچنان بلاتکلیف مانده است.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: با وجود مصوبه دولت و قول‎های وزارت راه و شهرسازی برای انجام این مهم، محیط زیست برای تحقق آن تنها مانده و نمایندگان استان هم تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده‎اند.

مهاجر ادامه داد: البته استاندار گلستان به این موضوع اعتقاد دارد و امیدواریم که دولت نیز مشکلات اعتباری احداث جاده جدید را به عنوان یک موضوع اولویت‎دار مد نظر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ‎شرایط فعلی پابرجا باشد، باید همچنان شاهد حریق‎ در عرصه این پارک ملی حفاظت شده باشیم و البته وقوع سیل‎های تخریبی نیز دور از ذهن نخواهد بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 984
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 67

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 283
بازدید ماه:981
بازدید سال:6338
بازدید کل:8780863