عضویت    ورود
ورود به سایت
» کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران برنامه محور باشند

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران برنامه محور باشند

کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران برنامه محور باشند

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: انتظار می‎رود، تمامی کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران استان، برنامه محور باشند و بازخورد تصمیمات آنان در برنامه‎ این کارگروه‎ها متجلی شود.

  صادق‎علی مقدم صبح امروز   در نشست با مدیر کل صدا وسیمای استان گلستان اظهار کرد: کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی نیز به عنوان یکی از مهم‎ترین کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران، باید به دنبال تدوین طرح‎هایی باشد که در ارتقای آگاهی جامعه در عرصه مدیریت بحران موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا در صورت دریافت اعتبار حوادثی، به این طرح‎های کارشناسی که پس از تصویب کارگروه، در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به تصویب می‎رسد، اعتبار اختصاص دهیم و طرح‎های آنان را عملیاتی کنیم . 

*اختصاص اعتبار به طرح‎های مصوب کارگروههای تخصصی مدیریت بحران گلستان

مقدم  با اشاره به تعامل و همراهی مناسب صدا وسیمای گلستان با شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: این  تعامل مطلوب و درک مناسب در حوادث موجب شده تا اطلاع‎رسانی در این حوزه به خوبی انجام گیرد.

وی یادآور شد: اعتقاد داریم، صدا وسیمای استان علاوه بر آموزش و اطلاع‎رسانی می‎تواند نقش بی‎بدیلی در تغییر رویکرد جامعه نسبت به مدیریت بحران و فرهنگ‎سازی ایفاء کند. 

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر تغییر نگاه مطالبه‎محورانه در جامعه به ویژه در هنگام بروز حوادث طبیعی اذعان کرد: بخش مهم این تغییر رویکرد از طریق رسانه‎های جمعی به ویژه صدا و سیمای استان امکان‎پذیر است تا مردم خود را سهیم در شرایط قبل و بعد حادثه بدانند.

مقدم یادآور شد: مشارکت مردم در مراحل چهارگانه مدیریت بحران«پیش‎گیری، آمادگی، مقابله و بازسازی وبازتوانی»، واکنش منطقی به رویدادهای طبیعی، انتظار معقول از دستگاه‎های امدادی و خدماتی، فراگیری آموزش امداد اولیه و توجه به هشدارها و اخطارهای اعلام شده از جمله اهدافی است که می‎تواند مورد توجه رسانه‎ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هنوز بسیاری از افراد جامعه، اطلاع درستی از کیفیت مواجه شدن با حوادث طبیعی ندارند که همین موضوع موجب افزایش خسارت‎های مالی و تلفات انسانی در کشور می‎شود، این در حالی است که در کشوری همچون ژاپن زلزله بالای هفت ریشتر از کمترین تلفات انسانی برخوردار است.

مقدیم خاطرنشان کرد:جامعه گلستان در شرایط کنونی بیش از همیشه نیازمند تغییر دیدگاه و عبور از نگاه‎های فردمحورانه است تا بتواند نه تنها در حوزه مدیریت بلایای طبیعی بلکه همه حوزه‎های کاری، افق‎های توسعه را بیش از پیش احساس کند.

 در این نشست کاری، امیر «منصور خمری» و «یوسفعلی رستمامی» از مشاوران استاندار گلستان و «سید علیرضا حسینی» نماینده مدیریت بحران گلستان در کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی حضور داشتند.

 کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی از جمله کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران استان به شمار می‎رود که طبق قانون و طی حکمی از سوی استاندارگلستان، ریاست آن بر عهده صدا وسیمای گلستان قرارگرفته است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1079
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 348

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:622
بازدید سال:5979
بازدید کل:8780504