عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تشکیل گروه‎ های دوام در استان به دنبال افزایش تاب آوری جامعه است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تشکیل گروه‎ های دوام در استان به دنبال افزایش تاب آوری جامعه است

تشکیل گروه‎ های دوام در استان به دنبال افزایش تاب آوری جامعه است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: برای افزایش تاب‎آوری در جامعه در صدد تشکیل گروه‎های داوم در سطح شهرهای استان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان؛  صاد‎ق علی مقدم صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان علی‎ آباد کتول اظهار کرد:  گروه دوام به عنوان یک تجربه‎ای  ارزنده در کلان شهرها، مخفف کلمه «داوطلب واکنش اضطراری محله» است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‎های دوام و تربیت گروه‎های نیمه متخصص و کارآمد در مواقع بحرانی، افزایش مشارکت مردمی و کارآمد شدن هر چه بیشتر سیستم مدیریت بحران شهری را در پی خواهد داشت.

مقدم با اشاره به زمان طلایی نجات شهروندان در زمان ‎های بروز حوادث طبیعی به ویژه زلزله اذعان کرد: این گروه‎های آماده می‎توانند تا پیش از حضور دستگاه‎های امدادرسان، از این زمان طلایی حداکثر استفاده را برده و به کمک حادثه‎دیدگان بشتابند.

وی ادامه داد: مهم‎ترین ویژگی این طرح مشارکت مردمی است و این‎ که شهروندان را نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس کرده و آنان را در نجات هموطنانشان دخیل سازیم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تجربه موفق دیگر کشورها در بحث مشارکت مردمی تصریح کرد: تجارب بسیاری از کشورهای موفق در این عرصه نشان می‎دهد، جوامعی که به تدوین برنامه‎های آمادگی و مردم محور پیش از بحران مبادرت کرده‎اند، میزان تلفات و فقدان هماهنگی در انجام وظیفه محوله، به نحو چشم‎گیری کاهش یافته است.

مقدم یادآور شد: باید پذیرفت، انجام عملیات واکنش اضطراری مقابله با بحران به تنهایی از عهده دولت‎ خارج است و اجرای عملیات موفق، کاهش خسارات و تلفات توسط سازمان‎های مسئول تنها در سایه تلاش‎های گروهی جامعه امکان‎پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به نامه اخیر وزارت کشور به شهرداری‎های کشور مبنی بر تشکیل بخش مدیریت بحران در ساختار شهرداری‎ها افزود: تقویت ساختارمدیریت شهری در شهرداری‎ها با توجه به توانمندی جوامع محلی بهترین گزینه برای مواجهه با حوادث احتمالی است.

شهرداری‎ها بهترین همراه دولت در مدیریت حوادث شهری هستند

تشکیل گروه‎ های دوام در استان به دنبال افزایش تاب آوری جامعه است

مقدم خاطرنشان کرد: شهرداری‎ها بهترین همراه دولت در مدیریت حوادث شهری هستند و باید با بهره‎گیری از تجربه کلان‎شهری چون «تهران»، به سمت توانمندی خود در این بخش حرکت کنند.

وی با اشاره به موضوع برگزاری مانور هشت آذر در مدارس استان بیان کرد: در سال جاری این مانور نه تنها مدارس استان بلکه رویکرد خود را به سمت جوامع محلی نیز متوجه ساخته است.

این مسئول گلستانی عنوان کرد: این مانور برای کشور حایز اهمیت است و با توجه به برنامه‎های خوب استان طی سال‎های گذشته، انتظار می‎رود، مانوری منطبق بر دستورالعمل ارائه شده برگزارکند.

مقدم یادآور شد: دستورالعمل جدید مانور برای تمامی شهرستان‎های سطح استان ارسال شده و با توجه به تجارب گذشته انتظار می‎رود همچنان که در زمره پنج استان شاخص کشور در حوزه مدیریت بحران محسوب می‎شویم، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 39937
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 310

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 483
بازدید ماه:1737
بازدید سال:7094
بازدید کل:8781619