عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مانور هشت آذرماه باید در تمامی مدارس استان برگزار شود

معاون مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

مانور هشت آذرماه باید در تمامی مدارس استان برگزار شود

ب

مانور هشت آذرماه باید در تمامی مدارس استان برگزار شود

معاون مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله در تاریخ هشتم آذر باید درتمامی مدارس استان اجرایی شود و  نباید منحصر به چند مدرسه منتخب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان؛ حمید منتظری صبح امروز شنبه در جلسه هماهنگی مانور هشت آذر در استان گلستان اضافه کرد: برگزاری مانور زلزله و ايمني در هشت آذر ماه امسال به دنبال آمادگی و تمرین واکنش صحیح دانش آموزان گلستانی در برابر تهدیدات طبیعی زلزله است.

 وی هدف از برگزاری اين تمرین در تمامی مدارس سطح استان، افزايش سطح آگاهي دانش‎آموزان درباره زلزله و ايجاد آمادگي آنان براي انجام واكنش‎هاي رفتاری صحيح و سريع در برابر این پدیده طبیعی است . 

منتظری با اشاره به هماهنگی مناسب بین دستگاه‎های عملیاتی و امدادی استان برای برگزاری این مانور خاطرنشان کرد: خوشبختانه هماهنگی مناسبی بین دستگاه‎های برگزار کننده مانور از جمله آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‎های امدادی استان وجود دارد که همین موضوع ما را به برگزاری مطلوب این مانور امیدوار می‎سازد.

وی با اشاره به ایمن‎سازی مدارس به عنوان یکی از مهم‎ترین ملزومات در سطح استان افزود: از اهداف مهم اختصاص یک روز به نام هفته ایمنی در تقویم ملی، سوق دادن نگاه‎ کشور به سمت ایمن‎سازی سازه‎ای و غیر سازه‎ای مدارس است.

مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای در دستور کار قرار گیرد  

وی با اشاره به اهمیت ایمن‎سازی در مدارس به عنوان دغدغه مدیریت بحران استان افزود: سال‎های گذشته برنامه‎هایی برای ایمن سازی در برخی مدارس شرق گلستان انجام گرفت که باید با پیگیری دستگاه متولی و تزریق اعتبار این برنامه تداوم یابد.

این مسئول گلستانی با اشاره به مصوبات جلسه هماهنگی برگزاری مانور هشت آذر تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، آموزش و پرورش استان اسامی مدارس منتخب را اعلام کند تا با همکاری جمعیت هلال احمر، آتش‎نشانی و اورژانس 115، برنامه‎های آموزشی و آماده‎سازی مانور به شکل نمادین در این محیط‎های آموزشی انجام پذیرد.

منتظری یادآور شد: در این جلسه همچنین مقرر شد، صدا وسیمای استان به عنوان رئیس کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران، ضمن سهیم بودن در  اطلاع‎رسانی برنامه‎های مانور، پوشش خبری مناسبی در روز برگزاری مانور هشت آذر انجام دهد.

وی ادامه داد:  طی مکاتباتی به فرمانداری‎های سطح استان از فرماندارن خواسته شد، همچون سال‎های پیش، ضمن تشکیل کمیته شهرستانی اجرای برنامه هشتم آذر، نسبت به برگزاری مانور راس زمان مقرر، اقدام  کنند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 935
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 302

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 49
بازدید ماه:626
بازدید سال:5983
بازدید کل:8780508