عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تعامل بین‎دستگاهي نقطه قوت مانور طرح اضطراري فرودگاه گرگان بود

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تعامل بین‎دستگاهي نقطه قوت مانور طرح اضطراري فرودگاه گرگان بود

تعامل بین‎دستگاهي نقطه قوت مانور طرح اضطراري فرودگاه گرگان بود

مدير كل مديريت بحران استان گلستان گفت: ارزيابي مانور طرح اضطراري فرودگاه گرگان، حكايت از تعامل و هماهنگي مناسب بين عوامل اجرايي فرودگاه و دستگاه‎هاي امداد و نجات استان دارد.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در حاشيه برگزاري مانور طرح اضطراري فرودگاه گرگان اظهارکرد: در سال گذشته مانورهاي خوبي در عرصه امداد و نجات در استان برگزار شد و اين مانور فرضی نیز در سال پیش‎رو از كيفيت خوب و قابل قبولی برخوردار بوده است.

*تاكيد بر برگزاري دورهاي تخصصي و عمومي در عرصه مديريت بحران

وی با تاكيد بر لزوم برگزاري آموزش هاي تخصصي و عمومي در زمينه مديريت بحران يادآور شد: برگزاري اين دوره‎هاي آموزشي به همراه مانورهاي فرضي مي‌تواند در تكميل چرخه مدیریت بحران به ویژه فرآیند مقابله موثر باشد.

مقدم خاطرنشان كرد: مانور اضطراري در فرودگاه گرگان نشان داد، تعامل بين دستگاه‎هاي امداد و نجات در استان به عنوان يك نقطه قوت، مي‌تواند در كاهش دغدغه استان در عرصه ايمني موثر باشد.

وی تصريح كرد: برگزاري برنامه‌هاي آموزشي و طراحي سناريوهاي منطبق بر شرايط استان مي‌تواند ضمن تقويت اين همدلي، نقاط ضعف و قوت دستگاه‎هاي مختلف استان را نمايان سازد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان متذكر شد: پیامد و نتیجه تعامل دستگاه‎های اجرایی استان در موضوع مدیریت بحران، کاهش محسوس اثرات بلایای طبیعی در استان است.

مقدم اضافه كرد: در سالهای اخیر تجلی این همکاری در چهار مرحله مدیریت بحران از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی، نمود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شدت حوادث و بلایای طبیعی در استان در سال‎های اخیر به نسبت سال‎های گذشته، تعامل خوب و تجربه بالای دستگاه‎های عملیاتی، موجب شد تا خسارت کمتری نسبت به زمان مشابه به استان وارد شود.

کارکرد بهتر مدیریت بحران با همکاری  دستگاههای اجرایی امکانپذیر است

مقدم با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‎های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان افزود: حضور منظم دستگاه‎های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان، نمایانگر دغدغه و حساسیت آنان به موضوع مدیریت بحران است.

وی تصريح كرد: حضور نمایندگان دستگاه ها در کشیک علاوه بر اینکه آنان را با مجموعه مدیریت بحران آشنا می‎سازد، مبين آن است که مدیریت بحران یک کار جمعی است.

به گفته این مسئول گلستاني: بدون همکاری، احساس مسئولیت  و همدلی دستگاههای اجرایی نمی توان  گام موثر و کارآمدی در چرخه مدیریت بحران برداشت.

مقدم با ارزیابی مثبت از کارنامه کاری مدیريت بحران در سال گذشته اذعان کرد: در مجموع چشم انداز مثبتی در این عرصه  وجود دارد، که تداوم و تقویت  این روند مطلوب، نیازمند همراهی دستگاه‎ها و پیگیری مجدانه کارکنان این سازمان نوپا است.

حضور دستگاههای اجرایی در راس کارگروههای استانی مدیریت بحران 

وی ادامه داد: فضای کاری دوستانه توام با تلاش مضاعف می‎تواند در مسیر اجرای بهتر و اثربخشی برنامه‎های این اداره کل کمک کند.

مقدم، کارگروههای چهارده‌گانه مدیریت بحران را بازوان قدرتمند اجرایی این حوزه قلمداد کرد و تاکید کرد: قانون مدیریت این کارگروه‎ها را بر عهده دستگاه‎های اجرایی نهاده که این موضوع خود نشان از تاثیرگذاری مستقیم دستگاه‎های اجرایی بر سیاست‎های کاری مدیریت بحران دارد.

مانور اضطراري فرودگاه گرگان، صبح امروز با مشارکت دستگاه‎های امدادی و عملیاتی استان برگزار شد، این مانور هر دو سال یک بار برگزار می‎شود. 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 17097
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 252

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:2725
بازدید سال:8082
بازدید کل:8782607