عضویت    ورود
ورود به سایت
» » یکه‎تازی حریق در گندم‎زارهای گلستان

گزارش خبری، تحلیلی

یکه‎تازی حریق در گندم‎زارهای گلستان

گزارش‎های دریافتی، دوباره از حریق در گندم‎زارهای گلستان خبر می‎دهند، هشداری که مدیر کل مدیریت بحران گلستان دیروز طی اطلاعیه‎ای آن را محتمل می‎دانست و امروز نیزاین هشدار چند بار به واقعیت پیوست.

وسعت آتش‎سوزی در شرق گلستان این بار نه تنها مزارع گندم بلکه حتی یک کمباین راطعمه خود ساخت و در نقطه‎ای دیگر از استان نیز خانه‎های مسکونی و دام از لهیب قهر این شراره طبیعت بی‎نصیب نماندند.

*یک کمباین در کلاله اسیر حریق شد

این حوادث در حالی روی داد که شرایط دمایی استان نسبت به روز گذشته چند درجه کاهش یافته اما وقوع باد گرم موجب کاهش رطوبت در ساقه‎های گندم شد و آن را چون باروتی آماده حریق ساخته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وضعیت گندم‎زارهای استان طی دو روز اخیر گفت: بر اساس آخرین گزارش‎های دریافتی از شهرستان‎های استان، این آتش‎سوزی‎ها طی دیروز و امروز بیشتر در نقاط شمالی و شرقی استان روی داده و گندم شهرستان‎های گنبد، کلاله، مراوه‎تپه، رامیان  و آزادشهر را طعمه خود ساخته است.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگویی خبری در گرگان اظهار کرد: در روز شنبه نیز 200 هکتار از مزارع گندم در روستای گری شهرستا ن آق‎قلا دچار حریق شد و از بین رفت.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش دریافتی  از کلاله، دیروز 19 هکتار از مزارع گندم این شهرستان در آتش سوخت.

دبیر شورای هماهنگی مدیر بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر مزارع گندم، دو منزل مسکونی نزدیک به این مزارع، یک واحد دامداری و شش گوسفند نیز در اثر حریق از بین رفتند.

*19  هکتار از گندم‎زار و دو واحد مسکونی درکلاله طعمه حریق شد

مقدم افزود: علاوه بر این خسارات، باقی مانده گندم(سفال) نیز در بسیاری از نقاط این شهرستان دچار حریق و کاه‎هایی که به عنوان علوفه دام در آن تعبیه شده بود، از بین رفت.

وی در ادامه با اشاره به اطلاعیه اداره کل مدیرت بحران طی چند روز گذشته متذکر شد:  در این اطلاعیه آمده، بر اساس پیش‎بینی اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر تداوم استقرار سامانه تابستانه و هوای گرم تا پایان هفته جاری، بروز آتش‎سوزی در عرصه‎های زراعی و منابع ملی دور از انتظار نیست، بر این اساس حضور نیروها و آماده به کار بودن تجهیزات برای مقابله با حوادث احتمالی به ویژه در ایام تعطیلات پیش‎رو ضروری است.

مقدم خاطرنشان کرد: در ادامه این اطلاعیه تاکید شده؛ اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به صورت شبانه‎روزی آماده پاسخ‎گویی به تماس‎های مرکز فرماندهی مدیریت بحران استان باشند.      

همچنین معاون عمرانی فرماندار گنبد از وقوع 59 فقره آتش‎سوزی سفال و گندم و مهار آن طی خرداد ماه جاری خبر داد.

احمد دستمرد در گفتوگویی خبری در گرگان اذعان کرد: از این بین، طی این مدت، تنها 15 هکتار گندم با وجود همه تمهیدات انجام گرفته در شهرستان طعمه حریق شد.

 وی ادامه داد: اکنون نیز با توجه به حساسیت منطقه گنبد، علاوه بر استفاده از گاوآهن به عنوان آتش‎بر، در نقاط مختلف مزارع گندم این شهرستان، ماشین‎های آتش‎نشانی مستقر شده است تا در صورت بروز حریق وارد عمل شوند.

*وقوع 59 فقره حریق از ابتدای خردادماه سال جاری در گنبد کاووس

دستمرد خاطرنشان کرد: از اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیز خواسته شد تا منابع سیار آب خود را در نزدیکی خودروهای آتش‎نشانی مستقر کند تا این خودروها برای آب‎گیری احتمالی دچار مشکل نشوند.

به گفته وی: همه امکانات برای مواجهه با حوادث احتمالی در این شهرستان مهیا شده، تا در صورت هرگونه حادثه حریقی، ادوات و همه دستگاه‎های مسئول وارد عمل شوند.

اکنون هوای گلستان صاف و نیمه ابری توام با وزش باد گرم است و دما نیز بین 40 تا 42 درجه سیلیوس متغیر است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 13982
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 237

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 483
بازدید ماه:1793
بازدید سال:7150
بازدید کل:8781675