عضویت    ورود
ورود به سایت
» » قطع بارندگی‎ها در گلستان از سه‎شنبه هفته جاری

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

قطع بارندگی‎ها در گلستان از سه‎شنبه هفته جاری

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: پیش‎بینی‎های جوی حکایت از قطع بارش باران از سه‎شنبه هفته جاری در استان دارد.

سید جواد رضوی صبح امروز یکشنبه در گفت‎و‎گویی خبری در گرگان اظهار کرد: از بامداد روز شنبه هفته جاری با ورود موج  ناپایدار و سرد، ضمن کاهش دما، بارش باران سراسر استان را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: این بارندگی‎ها پس از دو روز گرم پنج‎شنبه و جمعه هفته پیش روی داد که با نفوذ جریانات خشک و گرم حنوبی کشور به این استان شمالی، دمای هوا تا بالای  38 درجه سانتی‎گراد نیز پیش رفته بود.    

*جو آرام و آفتابی تا پایان هفته در گلستان

رضوی با اشاره به وضعیت جوی استان گلستان تا پایان هفته جاری تصریح کرد: براساس الگوهای پیش‎یابی، آسمان استان از روز سه‎شنبه جو آرام و نیمه آفتابی را تجربه خواهند کرد و تا روز جمعه این وضعیت با کاهش ابر و آسمانی صاف توام خواهد بود.

وی یادآورشد: انتظار داریم دمای هوای استان نیز طی این روزها افزایش یابد که البته با ورود سامانه ناپایداری دیگر از روز شنبه هفته آینده، گلستان  دوباره شاهد آسمانی ابری توام با بارش خواهد بود.

این مسئول گلستانی با اشاره به بارش مناسب بهاری در استان اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون نسبت به سال گذشته شرایط بهتری از نظر بارش باران داشتیم که همین موضوع نوید تداوم بارندگی‎ طی روزهای آینده را می‌دهد.

*سال 1393 کم‎بارش ترین سال طی 30 سال گذشته در گلستان

رضوی خاطرنشان کرد: در سال 93 کم‎بارش‎ترین سال را طی 30 سال گذشته تجربه کردیم و در این بین گرگان، بندرترکمن و گنبدکاووس شرایط حادتری را نسبت به دیگر نقاط استان تجربه کردند.

وی تصریح کرد: در سال پیش همه شهرهای استان کمبود آب را تجربه کردند و 19 درصد نسبت به میانگین کاهش بارش داشتیم؛ در گنبدکاووس علاوه بر کاهش 28 درصدی، 1.5 درجه افزایش دمای بالاتر نسبت به دیگر نقاط استان داشتیم.

رضوی ادامه داد: با توجه به کوتاه بودن ارتفاعات نقاط کوهستانی استان و در نتیجه گرم بودن آن زیاد نمی‎توان به وجود منابع آبی موجود در آن تکیه کرد.

وی با اشاره به پیش‎بینی افزایش 1.5 درجه‎ای دمای هوای استان نسبت به سال گذشته یادآور شد: این موضوع اهمیت بارش‎های اخیر را بیش از پیش نمایان می‎سازد و تهدید موضوع خشک‌سالی را بیشتر مشخص می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: با این وضعیت باید برای مقابله با تهدید خشک‌سالی برنامه داشت و به واسطه بارش باران فعلی نباید از آینده نگران‎کننده منابع آبی در استان غافل شد.

هم‎اکنون هوای گلستان ابری توام با بارش پراکنده است و دمای هوای نیزبین 9 تا  17 درجه سانتی‎گراد متغیر است. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1218
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 206

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:582
بازدید سال:5939
بازدید کل:8780464