عضویت    ورود
ورود به سایت
» » صدور اخطاریه و احتمال سیلاب در گلستان/ کاهش 16 درجه‌ای دما در استان


صدور اخطاریه و احتمال سیلاب در گلستان/ کاهش 16 درجه‌ای دما در استان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی پیش‌روی گلستان گفت: با نفوذ اولین موج ناپایدار سرد به گلستان، دمای هوای استان بین 14 تا 16 درجه کاهش خواهد یافت.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با نفوذ این موج ناپایدار از امشب، گلستان شاهد افزایش ابر، طوفانی شدن دریا، رعد و برق و بارندگی متناوب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما در گلستان، به احتمال زیاد در مناطق کوهستانی شاهد بارش اولین برف پائیزی و وقوع پدیده غلیظ مه خواهیم بود.

رحمان‌نیا با اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در سطح استان اذعان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، آبگرفتگی برخی معابر عمومی، طغیان برخی از رودخانه‌های مستعد سیلاب دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از شهروندان انتظار می‌رود طی بازه زمانی مورد اشاره از تردد در مناطق مستعد سیل و حاشیه رودخانه‌های به طور جدی پرهیز کنند.

همچنین معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به ریزش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی تصریح کرد: با توجه به بارش برف و وجود مه از شهروندان انتظار می‌رود از تردد در مناطق کوهستانی پرهیز و در صورت ضرورت از زنجیر چرخ برای عبور و مرور استفاده کنند.

حمیدرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان ادامه داد: در ارتفاعات و نواحی کوهستانی انتظار می‎رود رانندگان حتما به همراه خود زنجیر چرخ و وسایل ایمنی داشته باشند.

وی با اشاره به رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان در مسیر جاده‎ها تصریح کرد: توصیه می‎شود مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی را درطول روز انجام شود و علاوه بر زنجیر چرخ، رانندگان از کنترل فنی خودروهای خود غافل نشوند.

منتظری اذعان داشت: علاوه بر کنترل وضعیت هواشناسی در هنگام سفر برای احتیاط به همراه خود مقداری غدای کنسرو یا بیسکویت داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل، از نظر غذایی معضلی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید جدی بر توجه به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس توسط رانندگان خودروها درطول مسیر سفر افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.

جانشین مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به ارسال اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی به دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: این اخطاریه همچنین برای فرمانداران و شهرداران نیز ارسال شد تا بتواند اقدامات لازم را بر حسب تشخیص خود انجام دهد.

منتظری ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی گلستان این شرایط جوی از اواخر روز پنج‌شنبه هفته جاری از آسمان استان خارج خواهد شد و شرایط جوی به حالت عادی باز خواهند گشت.

آسمان گلستان اکنون ابری است و در برخی مناطق این استان شمالی، باران پراکنده جریان دارد و دمای هوا نیز بین 12 تا 23 درجه سانتی‌گراد  متغییر است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 26700
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 398

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:624
بازدید سال:5981
بازدید کل:8780506