عضویت    ورود
ورود به سایت
» » بارش شدید برف در محور توسکستان گرگان/ رانندگان به زنجیر چرخ مجهز باشند

گزارش خبری

بارش شدید برف در محور توسکستان گرگان/ رانندگان به زنجیر چرخ مجهز باشند

بارش شدید برف در محور توسکستان گرگان/ رانندگان به زنجیر چرخ مجهز باشند

آخرین اخبار دریافتی از جمعه دیروز، محور توسکستان و خوش ییلاق حاکی از بارش شدید برف در این محور و وقوع یخبندان در سطح این جاده است.

بارش برف در این مسیر ییلاقی از بعدازظهر پنج‎شنبه آغاز شد و اکنون با فرا رسیدن شب و برودت شدید هوا این مسیر بسیار لغزنده است و بدون زنجیر چرخ امکان تردد خودرو در آن نیست.

با وجود بارش برف در این مسیر و شدت برودت هوا این محور همچنان باز است و عبور و مرور اندکی در آن انجام می‎گیرد.

با توجه به اخطاریه هواشناسی استان و اعلام اداره کل مدیریت بحران استان همانگونه که انتظار می‎رفت، از امروزاستان تا اوایل هفته آینده با بارش برف و کاهش شدید دما مواجه خواهد شد.

گزارش‎های دریافتی،  حاکی از آن است که راه وشهرسازی استان عصر امروز در این مسیر اقدام به شن‎ریزی و نمک‎پاشی محدودی کرده که البته این عملیات پاسخگوی این مسیر نبوده و همچنان مشکل عبور و مرور به قوت خود باقی است. 

رانندگان از ترددد غیرضروری خودداری کند

رئیس پلیس‎راه فرماندهی انتظامی استان گلستان که اکنون در محور خوش ییلاق حضور دارد، گفت: با توجه به شرایط خاص این مسیر و سرمای زیاد از رانندگان انتظار می‎رود، از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری کنند.

علیرضا قدمی  در گفت و گویی خبری اظهار کرد: پلیس راه مستقر در محور توسکستان برای جلوگیری از حوادث احتمالی از عبور و مرور، خودروهایی را که قصد عبور از این محور دارند و دارای زنجیر چرخ نباشند، را متوقف می‎سازد.

وی ادامه داد: هم‎اکنون  محور خوش ییلاق  وتوسکستان  به واسطه یخ‎زدگی بسیار لغزنده است و با توجه به عرض کم و پیچ‎های خطرناک، رانندگی شبانه حتی با زنجیر چرخ هم در این محور دشوار و خطرناک است.

قدمی  با اشاره به وضعیت دیگر راه‎های استان خاطرنشان کرد: گزارشهای دریافتی حاکی از باز بودن تمامی مسیرهای ورودی و خروجی استان است و عبور و مرور در معابر سطح استان جریان دارد.

وی با اشاره به حضور نیروهای دستگاه‎های امدادی در محور توسکستان افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر استان به همراه نیروهای پلس راهور در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات‎رسانی به خودروهای عبوری انجام گیرد.

رئیس پلیس‎راه فرماندهی انتظامی استان گلستان ادامه داد: در صورت بروز هر گونه مشکل امدادی شهروندان  می‎توانند با شماره 112 جمعیت هلال احمر تماس حاصل کنند و شماره 110 نیز آماده پاسخگویی به مشکلات ترافیکی استان است.

قدمی با اشاره به همکاری مردم در کاهش تلفات انسانی در جاده‎های استان ادامهداد: مشارکت مردم در مسائل مختلف و بخصوص در حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی بسیار نقش تعیین‌کننده و تاثیرگذاری را در کاهش تلفات سوانح رانندگی دارد.    

وی تاکید کرد: چنان‎چه همراهی مردم و فعالیت خوب رسانه‎ها که نماینده افکار عمومی هستند در امر فرهنگ‎سازی استفاده از کمربند ایمنی و مسائل پیرامون فرهنگ رانندگی وجود نداشته باشد، شاهد  افزایش بیش از پیش آمار سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن را در جامعه بودیم.

قدمی در پایان ابراز کرد: امیدواریم زمستان امسال، استان گلستان در خصوص کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن رکورددار باشد و بتوانیم در مقابل مردم شریف که همیشه لایق بهترین خدمات هستند با ارائه خدمتی صادقانه و شبانه‎روزی، ایام خوشی را برای سفر شهروندان فراهم کنیم.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس اخطاریه‎های هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور   از غروب امروز، پنج‎شنبه  دمای هوا در غالب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و این وضعیت تا روز شنبه تداوم خواهد داشت و پس از آن، تا اواسط هفته آینده حاکمیت هوای سرد در استان مورد انتظار است.

صادقعلی مقدم تصریح کرد: طی این مدت به علت یخبندان، وقوع مه و اختلال در تردد جاده‎ای معابر کوهستانی استان محتمل خواهد بود که با توجه به گزارش دریافتی اکنون محور کوهستانی خوشش یلاق و توسکستان این شرایط را تجربه می‎کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به آمادگی  دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: دو روز گذشته طی اخطاریه‎ای به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از جمله شهرداری‎ها و فرمانداری‎ها ابلاغ شد تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

مقدم ادامه داد: هماهنگي و تعامل مناسبي بين دستگاه‎هاي اجرايي و امدادي استان جريان دارد و انتظار مي‎رود با وجود اين تعامل، مشكلي در اين شرايط حادث نشود. ‌

تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان گلستانی

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان استان خاطرنشان کرد: با توجه به یخ‎بندان و سرمای شدید، احتمال آسیب به باغات مرکبات کشاورزی وجود دارد، که باید اقدامات ایمنی توصیه شده از جهاد کشاورزی استان در این زمینه رعایت شود.

 ‎از سفرهای غیرضروری خودداری شود

وی؛ از شهروندان گلستاني و مسافران عازم به استان خواست، با توجه به وقوع یخ‎بندان طی روزهای آینده حتی‎المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این مسئول گلستاني تصریح کرد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیر چرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان پرهیز کنند.

مقدم ادامه داد: امسال تاکنون مشکل خاصی از سوی دستگاه‎های ذیربط در زمینه راه و مبادی عبوری  به این اداره کل منعکس نشده اما با توجه به جو پیش‎رو، امیدواریم با توجه به حضور دستگاههای عملیاتی در این مسیرها مشکلی ایجاد نشود.

 همچنین رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه شهرسازی استان گلستان با اشاره به بارش برف در مسیر ییلاقی توسکستان  گفت: با توجه به بارش باران و برف در محورهای عبوری، رانندگان  در  مسیر ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان، حتما به همراه خود زنجیر چرخ و وسایل ایمنی داشته باشند.

حسین محبوبی در گفت‎وگویی خبری خاطرنشان کرد: توصیه می‎شود مسافرت به مسیرهای مرتفع و کوهستانی در طول روز انجام شود و علاوه بر زنجیر چرخ، رانندگان از کنترل فنی خودروهای خود غافل نشوند.

محبوبی اذعان داشت: علاوه بر کنترل وضعیت هواشناسی در هنگام سفر برای احتیاط به همراه خود مقداری غدای کنسرو یا بیسکویت داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل، از نظر غذایی معضلی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید جدی بر توجه به توصیه‎های ایمنی راهداران و نیروهای پلیس توسط رانندگان خودروها در طول مسیر سفر افزود: بی‎توجهی به این توصیه‎ها ممکن است خطرآفرین باشد.

 نیروهای راه شهرسازی استان در مناطق عبوری استقرار دارند

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه شهرسازی استان گلستان با اشاره به مسیر توسکستان و مشکلات احتمالی این مسیر خاطرنشان کرد: همکاران این مجموعه در محورهای عبوری استان مستقر هتسند و در صورت وجود مشکل در محور توسکستان نیز سریعا موضوع مورد پیگیری قرار میگیرد.

محبوبی افزود: هفت رادارخانه این استان در طول مسیرهای عبوری وجود دارد که بین 20 تا 25 نفر راهدار در آن به شکل شبانه روزی فعال هستند.

وی، محل استقرار راهدارخانه‎های ثابت را درازنو، چارباغ، اولنگ، جنگل گلستان و دماغ برشمرد و یادآور شد: دو رادارخانه سیار نیز در مسیرهای دوزین و دهنه زرین‎گل نیز به شکل شبانه‎روزی آماده خدمت‎رسانی به مسافران و شهروندان عزیز گلستانی هستند.

هم اکنون هوای اکثر نقاط گلستان بارانی  است و  در ارتفاعان و نواحی کوهستانی بارش برف جریان دارد و دمای هوا نیز بین شش تا یک درجه زیر صفر است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 2279
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 168

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 788
بازدید ماه:1443
بازدید سال:1443
بازدید کل:8775968