عضویت    ورود
ورود به سایت
» تداوم بارندگی‌ها در گلستان/ رانش یک باب مسکونی در زیباشهر

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

تداوم بارندگی‌ها در گلستان/ رانش یک باب مسکونی در زیباشهر

تداوم بارندگی‌ها در گلستان/ رانش یک باب مسکونی در زیباشهر

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی استان، با فعال شدن مجدد امواج سامانه  بارشی، از بعدازظهر امروز، گلستان دوباره شاهد رگبار، رعد و برق  متناوب و وزش باد خواهد بود.

صادق علی مقدم ظهر امروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با توجه به این موضوع محتمل، شهروندان از حضور در مناطق پرخطراز جمله نقاط کوهستانی، حریم رودخانه‌ها و حتی معابر داخل شهرکه احتمال سیل و آبگرفتگی در آن وجود دارد خودداری کنند.

وی با اشاره به تلفات انسانی حاصل از تغییرات جوی امروز صبح در این استان شمالی اذعان کرد: متاسفانه یک خانواده  در روستای «آق لر» شهرستان مراوه تپه  در حال عبور از مجرای آبی و یک نفر نیز در روستای «قزلجه» بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.

مقدم با اشاره به اطلاع‌رسانی این شرایط جوی از چند روز گذشته افزود: طی روزهای گذشته با صدور اطلاعیه و اخطاریه جوی از طریق رسانه ‌سراسری و استانی، آخرین وضعیت جوی گلستان و هشدارهای لازم اطلاع‌رسانی و حتی این موضوع در فضای مجازی نیز از طریق شبکه‌ های اطلاع‌رسانی به اطلاع مردم رسانده شد.

وی خاطرنشان کرد: فقدان دسترسی مردم به شبکه‌های سراسری و استانی و دیگر منابع اطلاع‌رسانی موجب شد تا چنین اتفاقات ناگواری آن هم در بامداد امروز روی دهد.

 

اطلاع‌رسانی هشدارهای هواشناسی از رسانه‌های رسمی و مجازی گلستان  

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه هنوز مردم به این ضرورت آشنایی پیدا نکرده‌اند که از اطلاعات محلی و رادیو و تلویزیون داخلی استفاده کنند که همین موضوع موجب شد تا شاهد چنین حادثه ناگواری باشیم.

مقدم ادامه داد: با وجود اطلاعیه و اخطاریه صادره، باز هم برخی از مسافران حاضر در استان در فضای باز حضور داشتند که البته خوشبختانه در این بخش حادثه‌ای نداشته‌ایم.

وی با اشاره به دیگر خسارات وارد شده به استان بر اثر بارندگی‌های صبح امروز افزود: رانش در منطقه شهری زیباشهر گرگان و تخریب دو باب مسکونی مرتفع در این بخش شهری، آبگرفتگی در معابر شهری، شکستن درختان از جمله خسارت‌های دیگری بود که این شرایط جوی به استان تحمیل کرد.

مقدم با تاکید بر اهمیت موضوع لغزش و تبعات خطرآفرین پیرامون آن ادامه داد: این موضوع نشان داد با توجه به سوابق بارندگی‌ با دبی زیاد در استان تا چه میزان در برابر آبگرفتگی آن هم در حوزه جمع‌آوری آب سطحی آسیب‌پذیر هستیم.

وی یادآور شد: همچنین رانش در زیباشهر هم نشان داد که تا چه میزان  خطر رانش تپه‌های لسی جدی است و ممکن است تداوم این شرایط موجب شود تا بخش بزرگی از شهروندان در این منطقه و منطقه‌های دارای خاک لسی بر اثر حوادث جدی‌تری دچار فجایع جبران ناپذیری شود.

 

*رانش اماکن مسکونی در گرگان تلنگری جدی برای رعایت اصول ساخت وساز در این مناطق

مدیر کل مدیریت بحران اسان گلستان یادآور شد: بدون شک این موضوع تاکید بر این مسئله است که توجه به ساختگاه مناسب برای ساخت وساز به ویژه در خاک‌های مسئله دار باید بیشتر رعایت شود تا با یک فاجعه انسانی بزرگ در حوادث کوچک مواجه نشویم.

مقدم  ادامه داد: در شرایط فعلی همه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در آماده باش کامل به سر می‌برند تا ضن آمادگی برای مواجهه با حوادث احتمالی آماده باشند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 15487
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 386

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:586
بازدید سال:5943
بازدید کل:8780468