عضویت    ورود
ورود به سایت
» » کاهش 14 درجه‌ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

کاهش 14 درجه‌ای دما در گلستان

کاهش 14 درجه‌ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: از امشب تا روز چهارشنبه گلستان علاوه بر بارش باران، کاهش 14 درجه‌ای دما را تجربه خواهد کرد.

سید محمد رضا رضوی صبح امروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران گلستان در گرگان اظهار کرد: پیش از این تصور می‌شد که شاهد سرمای خفیف‌تری باشیم، اما برخلاف ارزیابی اولیه مبنی بر کاهش 10 درجه‌ای دما، اکنون نقشه‌های پیش‌یابی از سرمای شدیدتری در گلستان خبر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌رو، احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها به شدت قوت یافته و با بروز مه و یخبندان، اختلال در مسیرهای مرتفع و کوهستانی دور از انتظار نیست.

رضوی یادآور شد: با بارش متناوب طی چند روز آینده انتظار می‌رود، میانگین بارندگی در استان افزایش یابد و در مناطق کوهستانی و مرتفع نیز پوشش برفی مناسبی ذخیره شود.

*تعامل و هماهنگی با مدیریت بحران استان گلستان

وی با اشاره به افزایش دمای چند روز پیش در استان اذعان کرد: تاثیرات دورپیوند «ال‌نینو» در گلستان فعلا هم خود را به شکل افزایش دما نشان داده و هم به شکل بارش‌های متناوب و کاهش دمای قابل توجه، که این موضوع در نوع خود تجربه تازه‌ای برای گلستانی‌‌ها است.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: با وجود این بارش‌‌ها، تاکنون وضعیت چندان قابل قبولی در میزان بارندگی نداشته‌ایم و افزایش دما نیز در برخی مواقع ذخیره برف در مناطق کوهستانی را تحت‌الشعاع خود قرار داده و تبخیرکرده است.

 رضوی یادآور شد: انتظار می‌رود بارش‌ پیش‌رو سرآغاز زنجیره سرما و بارندگی در استان باشد که تداوم آن می‌تواند تا حدودی گلستان را از تنش خشسکالی در فصل گرما برهاند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی اخبار جوی استان ازطریق رسانه استانی و ارسال پیامک افزود: از چند سال گذشته با همکاری صدا وسیمای گلستان، در پایان اخبارشامگاهی، همکاری از این اداره کل نسبت به آخرین وضعیت هواشناسی استان اطلاع‌رسانی می‌کند.

 

رضوی خاطرنشان کرد: سامانه پیامک این اداره کل نیز از سال گذشته شروع به کار کرده و هشدارهای هواشناسی اعم از اطلاعیه و اخطاریه برای  تمامی فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال می‌شود.

وی  متذکر شد: سایت اطلاع‌رسانی این اداره کل به نشانی http://portal.golestanmet.ir نیز منعکس کننده آخرین اخبار و اطلاعیه‌های هواشناسی است که علافه‌مندان می‌توانند با ورود به این سایت علاوه براخبار جوی، توصیه‌های هواشناسی را نیز دریافت کنند.

رضوی تصریح کرد: با تعامل و هماهنگی بین این مجموعه و اداره کل مدیریت بحران استان، شرایط جوی نامتعارف سریعا به این اداره کل اطلاع‌رسانی شده و درصورت لزوم و نیاز تحلیل جوی نیز ارسال می‌شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 16030
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 329

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 161
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:572
بازدید سال:5929
بازدید کل:8780454