عضویت    ورود
ورود به سایت
» » با زمين‎خواران و متجاوزان جنگل‎ها برخورد مي‎كنيم

محسني اژه‎اي:

با زمين‎خواران و متجاوزان جنگل‎ها برخورد مي‎كنيم

دادستان كل كشور گفت: با توجه به سياست و تاكيدات رئيس قوه قضائيه، مصمم به برخورد با هرگونه تجاوز به جنگل، زمين‎خواري و قطع درختان هستيم.

دادستان كل كشور گفت: براي همدردي با مردم صدمه ديده وحادثه ديده از سيل در دو استان شمالي «گلستان و مازندران» به اين منطقه آمدهام.

حجت‌السلام والمسلمين غلامحسين محسني ‌اژه‌اي در جلسه اضطراري شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان اظهار داشت: همچنين اين سفر كاري براي عرض خسته نباشيد و خداقوت به مديران زحمتكشي است كه در اين مدت مشغول خدمترساني در مناطق آسيب ديده بودهاند و به طور جدي به دنبال رفع و رجوع نگراني مردم بوده و هستند.

آمدهايم تا از حقوق ملت صيانت كنيم

وي خاطرنشان كرد: به هيچ وجه قصد دخالت در كارهاي اجرايي استان و سازمان‎هاي ذيربط را نداريم، اما يك وظيفه انساني و الهي داريم، همه ما همانند يك عضو هستيم و به دنبال اداي يك وظيفه سنگين كه قانون اساسي بر عهده ما گذاشته تا از حقوق عامه مردم صيانت كنيم .

محسني اژهاي با اشاره به اينكه هدف اصلي وي كمك به حفظ منافع عمومي است، اذعان داشت: در موضوع سيل اخير دو استان، براي حفظ منافع و حقوق عمومي وارد شدهايم، تا جايي كه لزوم دارد و ايجاب ميكند وارد شويم و حقيقتا به قصد كمك آمديم، تا ببينيم چه كمكي ميتواند انجام شود.

دنيا با وجود تكنولوژيهاي جديد در حوادث طبيعي آسيبپذير است

وي ادامه داد: حوادث طبيعي وجود دارد و وجود خواهد داشت و امروزه حتي با امكانات و تكنولوژي موجود، دنيا هم در اين عرصه آسيبپذير است، اما اين وظيفه بر دوش ماست كه تلاش كنيم تا از ميزان و شدت خسارات بلاياي طبيعي بكاهيم.

سخنگوي قوه قضائيه يادآور شد: با برخي برنامه‎هاي پيشبيني و پيشگيري مانند طرحهاي جامع بلند مدت و ميان مدت همچون سد زدن، لايروبي، ديوارهسازي و فرهنگ سازي مي توان از اثرات بلاياي طبيعي كاست.

محسني اژهاي با اشاره به صحبت يكي از حضار در مورد تكرار بينتيجه اين جلسات پس از هر حادثه تصريح كرد: بر خلاف اين اظهارات كه اعتقاد دارد، اين نشستها خروجي ندارد، اعتقاد دارم اين نشستها فايده دارد ومي‎توان از برآيند اين جلسات ضمن آگاهي نسبت به وضع موجود براي ترسيم برنامه آينده آگاهي كسب كرد.

وي با اشاره به جايگاه ارزشمند مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي اذعان داشت: مديران اعم از زن و مرد بدانند، بايد به اين مسئوليت كه بر عهده همه ماست ارج نهاد و از آن براي خدمت هر چه بيشتر به مردم سود برد.

فرصت خدمت به همه داده نمي‎شود

محسني اژهاي يادآور شد: بپذيريد، فرصت خدمت به همه داده نمي‎شود و مطمئن باشيد پس از عبادت پرودگار و توحيد، بزرگترين عبادت خدمت به كشور و مردم است و بدانيد آنان لياقت اين خدمتگزاري را دارند.

وي متذكر شد: مردم ما صبور هستند و در مواقع حساس نظام و كشور را ياري كرده‎اند و بدانيد اگر كمكهاي مردم و صبوري آنان نبود، مشكلات بسيار جدي داشتيم.

حجت‌السلام والمسلمين غلامحسين محسني ‌اژه‌اي در جلسه اضطراري شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان اظهار داشت: نمي گوئيم همه مشكلات را در اين بخش حل ميكنيم اما اين عزم و تصميم ماست تا در اين عرصه به شكل جدي ورود پيدا كنيم.

وي با اشاره به برخي اظهارنظرها مبني بر جلوگيري از بهره‎برداري از جنگلها اذعان داشت: با اين نظر كه مطلقا از جنگل استفاده نشود موافق نيستم، بلكه اعتقاد دارم بايد از جنگل و تمامي انفال مانند دريا، شن و ماسه در رودخانهها استفاده شود، اما اين مهم است كه چگونه از اين منابع استفاده كنيم و به چه ميزان بهره‎وري انجام دهيم.

هيچ كس به صرف داشتن سند نمي‎تواند تخلف كند

محسني ‌اژه‌اي خاطرنشان كرد: اينكه ميگويند فلاني سند دارد نيز نميتواند مانع از رسيدگي به تخلف باشد و به صرف داشتن سند هيچكس نمي‎تواند برخلاف قانون رفتار كند.

وي تصريح كرد: ما بايد اين مسايل را براي مردم روشن كنيم و اگر درست نشد، ما هم به نوبه خود با توجه به حساسيتي كه وجود دارد ورود پيدا ميكنيم.

وي با اشاره به سوالاتي كه در بين افكار عمومي طرح است، خطاب به مديران حاضر در جلسه اذعان داشت: البته بنده فعلا نمي‎خواهم قضاوت ميكنم اما گفته ميشود، خسارت ما در سيل به خاطر تخريب جنگل است، مي خواهم بدانم سهم تخريب جنگل در سيل گلستان چه ميزان است و آيا نقشي ميتوان براي آن در گلستان متصور بود.

سخنگوي قوه قضائيه ادامه داد: از سوي ديگر عنوان مي‎شود، حريم رودخانهها رعايت نميشود، تعيين نمي‎شود و به آن حرايم تجاوز ميشود و اين خسارتها در مقاطعي خاص به وجود ميآيد، اين موضوع جقدر درست و به چه ميزان نادرست است.

محسني اژهاي افزود: از سويي ديگر گفته شده است، محاسبات درستي در طراحي ابنيههايي مانند پلها از لحاظ عرض و ارتفاع انجام نمي‎شود، بايد ديد كه آيا اين موضوع نيز در خسارتپذيري و حتي ايجاد سيل موثر است.

مردم كمك كنند تا جلوي تخلفات گرفته شود

وي با تاكيد بر فرهنگسازي و آموزش همگاني اضافه كرد: با هدايت افكار عمومي بايد به گونه‎اي فرهنگسازي كرد كه مردم خودشان كمك كنند تا جلوي تخلفها گرفته شود و البته اين موضوع مستلزم آموزش و كمك رسانههاي ديداري وشنيداري، مكتوب، ديجيتال و حتي روحانيون است.

محسني اژهاي متذكر شد: بايد اين فرهنگسازي انجام شود و آگاهي در جامعه افزايش يابد تا تخريبكنندگان جنگل و منابع طبيعي  بفهمند كه كارشان خطا است و چشم مردم را نيز هميشه ناظر تخلفاتشان بدانند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1450
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 29

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 164
بازدید ماه:600
بازدید سال:5957
بازدید کل:8780482