عضویت    ورود
ورود به سایت
» » برگزاری جلسه کارگروه اطفای حریق استان


برگزاری جلسه کارگروه اطفای حریق استان

مهندس سیدرضا قادری مدیرکل مدیرکل مدیریت بحران استان در جلسه کارگروه اطفای حریق استان عنوان کردند : براساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، وظایف دستگاههای اجرایی به صراحت تعیین شده و مدیریت بحران پیگیری ، هماهنگی ، نظارت و ارزیابی آن را در برنامه کاری دارد .

براساس بند ج ماده ۱۴ قانون ، وزارت جهادکشاورزی موظف است با همکاری نیروهای مسلح نسبت به اطفای حریق در جنگلها و مراتع اقدام نماید . لذا ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و حفاظت محیط زیست استان می بایست به این مهم اقدام نمایند . فرمانداری شهرستان ها در سطح شهرستان و مدیریت بحران استان در سطح استان هماهنگی لازم جهت استفاده از ظرفیت دستگاههایی از جمله آتش نشانی ها - آب و فاضلاب - راهداری - نیروهای مسلح - نیروهای مردمی و ... را انجام خواهد داد .

براساس ماده ۱٨ قانون مدیریت بحران " مدیران دستگاههای اجرایی در سطح ملی و استانی مجازند هنگام پاسخ به حوادث و بحران ها  در چهارچوب اعتبارات جاری به استثنای ( حقوق و دستمزد ) موضوع فصول اول و ششم اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای تحت اختیار ،با تایید وزیر کشور (در سطح ملی) و استانداران (در سطح استان) هزینه کنند تا بلافاصله پس از رفع شرایط اضطراری از طریق وزارت کشور تامین گردد "  لذا دستگاههای متولی ( منابع طبیعی و محیط زیست ) در صورت ضرورت می توانند دراینخصوص اقدام نمایند و منتظر ابلاغ اعتبار از استانداری ( مدیریت بحران ) نباشند . ضمن اینکه از ردیف های اعتباری مدیریت بحران به سازمان جنگلها و مراتع کشور برای اطفای حریق و اقدامات اضطراری داده شده و می بایست دستگاههای متولی ،  سهم استان را اخذ نمایند .

اباتوجه به پوشش مناسب بوجود آمده بر اثر بارشهای خوب اتفاق افتاده و گرمای هوا ، احتمال بروز حریق بسیار بوده لذا اقدامات پیشگیرانه علی الخصوص ایجاد آتش بُر در عرصه های جنگلی و مرتعی قبل از بروز آتش سوزی بسیار حائز اهمیت می باشد . منابع طبیعی و محیط زیست با بهره گیری از تجهیزات و امکانات دراختیار و کمک سایر دستگاهها نسبت به این مهم اقدام نمایند .

 

برگزاری جلسه کارگروه اطفای حریق استان

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : skavian
  • بازدید : 553
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 686

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:109
بازدید سال:5466
بازدید کل:8779991