عضویت    ورود
ورود به سایت
» » زمان مقابله با حادثه موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

زمان مقابله با حادثه موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: رسانه‎ها باید در فرآیند مقابله با حوادث به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن تنها همراه مدیریت بحران باشند و ضمن اطلاع‎رسانی مناسب، نباید تمرکز را از این بخش بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان، "صادق‎علی مقدم" صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی مقابله با حریق مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: :  نقد رسانه‎ای باید پس از دوران مقابله انجام شود تا بتوان با تکیه بر آن رویکردها را اصلاح کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید پذیرفت زمان حادثه، نقد، دستگاه‎ها را از وظایف اصلی خود باز می‎دارد و محبور می‎کند به جای انجام کاراصلی، خود را در معرض پاسخ‎گویی به این انتقادات قراردهند.

مقدم با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت گندم در استان افزود: در آستانه برداشت محصول گندم در استان، باید طبق قانون وضابطه با آتش زدن سفال گندم، به عنوان تخلف برخورد شود.

وی یادآور شد: با وجود هشدارهای لازم و توصیه‎های سازمان جهاد کشاورزی استان، متاسفانه هنوز برخی از کشاورزان کاه و کلش زمین‎های زراعی خود را پس از برداشت گندم به آتش می‎کشند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: جدا از زیان‎های این کار برای مزارع، با توجه به وزش باد و شرایط مساعد دمایی، احتمال حریق در زمین‎های زراعی و عرصه‎های منابع طبیعی وجود دارد که این موضوع دیگر در دایره سهل‎انگاری قرارنمی‎گیردو یک کار آگاهانه و عامدانه محسوب می‎شود.

 

لزوم برنامه‎ریز برای مقابله با حریق‎های احتمالی در مزارع گندم و عرصه‎های جنگلی  

مقدم با اشاره به هزینه‎‎ بالای کشاورزان خسارت دیده و دستگاه‎های عملیاتی استان در زمان حریق و فرآیند مقابله با آن تصریح کرد: افراد متخلف در این عرصه باید به جامعه معرفی شوند تا مسئولیت‎پذیری بیش از پیش در جامعه ترویج شود و افراد با سهل انگاری به خود اجازه ندهند این همه هزینه بر جامعه تحمیل کنند.

وی با اشاره به شرایط مناسب جوی درسال جاری اذعان کرد: این شرایط مساعد موجب شده تا گستره کشت گندم در استان به ویژه در شمال استان افزایش یابد که با توجه به شرایط خاص اقلیمی، این منطقه بیش از پیش در خطر حریق قرار دارد.

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

 

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

 

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

 

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

 

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

 

زمان مقابله با حادثه  موعد مناسبی برای نقد رسانه نیست

 

مقدم با اشاره به نقش رسانه‎ها به ویژه صدا وسیمای استان و خبرگزاری‎ها در اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی یادآور شد: عملکرد مناسب رسانه‎ها به ویژه صدا وسیمای استان و چند خبرگزاری رسمی در موضوع حریق دلسوزانه و مطلوب بوده که انتظار می‎رود این روند تداوم یابد.

 

وی با تقدیر از عملکرد هواشناسی گلستان طی سال‎های جاری ادامه داد: هواشناسی استان طی این مدت علاوه بر اطلاع‎رسانی مناسب ازشرایط جوی استان، نقش غیرقابل انکاری در تشخیص و مدیریت شرایط بحرانی استان درموضوعاتی چون سیل و حریق داشته و همراه این مجموعه بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به توانمندسازی جامعه در فرآیند مقابله با حوادث طبیعی اذعان کرد: حق مسلم جامعه است که از دستگاه حاکمیتی انتظار برنامه داشته باشد اما جامعه هم باید تلاش کند با کوشش زیاد توانمندی خود را افزایش دهد.

مقدم با تاکید براعزام نمایندگان ثابت از سوی دستگاه‎های عضو در کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران استان تصریح کرد: نمایندگان حاضر در جلسه به عنوان نمایندگان تام‎الاختیار دستگاه‎ها باید متعهد، پاسخ‎گو و پیگیر مواردی باشند که در این جلسه‎ها طرح می شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 6843
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 364

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1464
بازدید سال:1464
بازدید کل:8775989