عضویت    ورود
ورود به سایت
» » متخلفان ساخت‎و‎ساز مناطق پرخطر در زمان حادثه نباید مدعی باشند

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

متخلفان ساخت‎و‎ساز مناطق پرخطر در زمان حادثه نباید مدعی باشند

متخلفان ساخت‎و‎ساز مناطق پرخطر در زمان حادثه نباید مدعی باشند

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: متخلفان ساخت‎و‎ساز در مناطق پرخطر استان، نمی‎توانند مدعی جبران خسارت‎های وارده در زمان حادثه باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صاد‎قعلی مقدم امروز صبح در کارگروه تخصصی امنیت و انتظامات مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: کسانی که در مناطق پرخطر ساخت‎و‎ساز کرده‎اند، در صورت وقوع حوادث ناشی از تخلف، باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

 وی خاطرنشان کرد: به هیچ‎وجه ساخت‎و‎سازهای غیرمجاز را در مناطق پرخطر به رسمیت نمی‎شناسیم و شناسنامه‎دار کردن این ساخت‎وسازها را مغایر قوانین مرتبط می‎دانیم.

مقدم با تاکید بر قاطعیت در برخورد با متخلفان عرصه‎های منابع طبیعی یادآور شد: جریمه کردن متخلفان ممکن است به تخلفات آنان جنبه رسمی دهد که با توجه به این موضوع، ضرورت دارد این رویکرد  تغییر و بازنگری شود.

وی با اشاره به ساخت‎وسازهای غیرمجاز به ویژه در شهرهای گرگان، علی آباد، گالیکش، رامیان و مینودشت اذعان داشت: متاسفانه اکثر این ساخت‎وسازها در مناطق پر خطر قرار دارند و در معرض خطراتی چون زلزله، سیل و لغزش هستند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وضعیت ساخت‎وسازها در روستای زیارت گرگان تصریح کرد: در چشم‎اندازی نزدیک، ساخت و ساز در این منطقه، بخشی از منبع آبی شهر گرگان را از حیث انتفاع خارج می‎سازد که با توجه به موضوع خشکسالی، مرکز استان به طور جدی در موضوع آب شرب با مشکل رو‎به‎رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید، چنانچه خدای ناکرده یک زلزله شش یا هفت ریشتری در زیارت روی دهد به مدت یک ماه، راه زمینی به این منطقه مسدود خواهد شد.

مقدم متذکر شد: در حال حاضر تنها راه روستایی این منتطقه مسیر عبور 40 یا 50‎ هزار نفر شده است که خود این مسیر، تهدیدی بزرگ برای این منطقه محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اولین جلسه کارگروه تخصصی امنیت و انتظامات مدیریت بحران در استان اظهار داشت: این کارگروه باید نقش امنیت را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‎های تاثیرگذار مدیریت بحران در سناریوهای مختلف حوادث طبیعی مشخص کند.  


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1559
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 92

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 302
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:406
بازدید سال:5763
بازدید کل:8780288