عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تاکید ریاست سازمان مدیریت بحران کشور بر به نتیجه رساندن قانون پایه بیمه حوادث همگانی توسط مجلس


تاکید ریاست سازمان مدیریت بحران کشور بر به نتیجه رساندن قانون پایه بیمه حوادث همگانی توسط مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛  اسماعیل نجار در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گزارشی از اجرای قوانین و عملکرد ستاد مدیریت بحران ارائه شد گفت: نمایندگان در این جلسه سوالاتشان را مطرح کردند و ما هم تنگنا‌ها و مشکلاتی که در زمینه اجرای قانون داشتیم ارائه کردیم؛ بالاخص اجرای قانون در حوزه پیشگیری که اساس کار است با نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با ابراز امیدواری به اینکه همدلی جدیدی بین مجلس و دولت بوجود آید تصریح کرد: کشور ما یک کشور پرحادثه است و با توجه به حوادث گوناگونی که داریم باید در کاهش خسارت جانی و مالی حوادث احتمالی اهتمام به خرج دهیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه باور به بحران هم در جامعه و هم در دستگاه‌های اجرایی کم است افزود: پس از کش و قوس فراوان و پس از گذشت ۵۰ ماه لایحه‌ای که تقدیم مجلس شده بود در سال گذشته تصویب و در تاریخ ۴ شهریور ۹۸ نهایی و ابلاغ شد.
وی ادامه داد: بیشتر آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نوشته شده است و امیدواریم به زودی در جا‌هایی که باید مصوباتی اجرا شود تصویب شود و بتوانیم از این دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها استفاده کنیم.
 نجار با اشاره به اینکه بحث بیمه در موضوع حوادث بسیار حائز اهمیت است گفت: ما معتقدیم امروز بیمه یک بحث اجتناب ناپذیر در جامعه است یعنی معتقدیم اجرای قانون بیمه باعث رضایتمندی بسیار بالا، کاهش هزینه‌های دولت و تسریع در پرداخت خسارت‌ها می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین اعلام کرد ما عاجزانه درخواست کردیم که قانون پایه بیمه حوادث همگانی که قریب به ۹ سال است در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مانده است، نهایی شود که واقعا برای جامعه و بحث مدیریت بحران کارساز خواهد بود.
وی افزود: همه اعضای کمیسیون شورا‌های مجلس گفتند که در اسرع وقت این موضوع را دنبال می‌کنند، اما گفتند که شورای نگهبان یک سری ایراداتی گرفته که خواهش ما این است با توجه به اهمیت موضوع مجلس شورای اسلامی بر نظر خود ابرام و در صورت لزوم آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کند و این می‌تواند راهی برای خروج از بن بست باشد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : skavian
  • بازدید : 406
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 711

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1449
بازدید سال:1449
بازدید کل:8775974