عضویت    ورود
ورود به سایت
» » عملکرد شرکت گاز استان گلستان در بحران فراتر از وظیفه سازمانی بود.


عملکرد شرکت گاز استان گلستان در بحران فراتر از وظیفه سازمانی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: شرکت گاز استان گلستان در روزهای بحران نه تنها جریان پایدار گازرسانی برای همه مناطق را حفظ کرد، بلکه عملکردی فراتر از وظیفه سازمانی خود ارائه داد.

مجتبی جمالی درباره وقوع سیل در استان گلستان و تاثیر همکاری شرکت گاز استان گلستان در مدیریت سیل این استان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: بارندگی در استان گلستان یک امر معمول است، اما حجم بارندگی‌های اخیر بسیار شگفت‌آور و در یکصد سال اخیر بی‌سابقه بود.
وی افزود: میزان بارش پایه در همه نقاط استان گلستان، چه مناطق کوهستانی و چه مناطق مرزی، 120 میلی‌متر بوده است. در روزهای وقوع بارندگی در برخی مناطق مانند رودخانه چهل‌چای مینودشت، میزان بارندگی تا 350 میلی‌متر در 48 ساعت بود، این در حالی است که میانگین بارش سالانه استان گلستان، 450 تا 500 میلی‌متر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه بارندگی اخیر استان گلستان، بسیار گسترده و غیرقابل تصور بود، ادامه داد: هم‌زمان با بارش شدید باران، بارش برف و کولاک به همراه وزش متناوب باد نیز شرایط را بدتر می‌کرد. هیچ‌گاه سابقه نداشت که به‌صورت متناوب دو روز وزش شدید باد در استان را داشته باشیم.
جمالی با اشاره به وجود مناطق کوهستانی در استان گلستان گفت: همه مناطق کوهستانی و حدود 30 روستا دچار رانش شده‌اند و حدود 400 واحد مسکونی روستایی در معرض خطر هستند که خطر برای حدود 160 واحد مسکونی جدی است و دستور تخلیه را برای آنها در شهرستان‌های مختلف صادر کرده‌ایم.
خدمات شرکت گاز استان گلستان پایدار و مداوم بود
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان، جاری شدن سیلاب به همراه وزش باد و بارش برف و کولاک، موجب قطع خدمات‌رسانی در شهرستان‌های مختلف استان گلستان شد و همچنین راه ارتباطی تعداد زیادی از روستاها نیز مسدود شد، اما در این میان استمرار خدمات گازرسانی، نقش بسیار موثری داشت، به گونه‌ای که حتی یک مورد قطع گاز در سطح استان گلستان رخ نداد.
وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر قطع گاز در استان دریافت نکرده‌ایم، اظهار کرد: شدت بارندگی و سیلاب در برخی نقاط، خطوط انتقال گاز را تهدید می‌کرد، مانند خط انتقال گاز در رودخانه چهل‌چای مینودشت که همکاران شرکت گاز استان گلستان و منطقه 9 عملیات انتقال گاز با جدیت این موضوع را پیگیری کردند و خطر رفع شد.
جمالی تصریح کرد: ما هنگام مدیریت بحران به حضور مدیران برخی سازمان‌ها نیاز داشتیم که در این میان، همکاران شرکت گاز استان گلستان همواره در حالت آماده‌باش بودند و پایداری خدمات گازرسانی در استان نیز مرهون تلاش‌های کارکنان و مدیران شرکت گاز است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: نیروهای شرکت گاز استان گلستان در همه ساعات شبانه‌روز آماده به خدمت بودند، در محل حادثه بودند، در روز 13 و 14 فروردین که تعطیل رسمی بود شرایط اضطراری را اعلام کردیم تا مدیران در محل کار خود حاضر شوند و مدیران شرکت گاز استان گلستان از جمله مدیرانی بودند که همواره در روزهای تعطیل و در همه شرایط بحرانی بر سر کار خود حضور فعال داشتند.
اداره‌های گاز آق‌قلا و گمیشان، پایگاه امدادرسانی بودند
جمالی گفت: ما از توان همه شرکت‌ها و مدیران استفاده کردیم، هر سازمانی هرآنچه در توان داشت به کار گرفت تا به رفع این بحران کمک کند. در این میان، شرکت گاز استان گلستان از پایداری گازرسانی گرفته تا بهره‌مندی از نیروی انسانی بسیار موثر بود و اداره‌های گاز در آق‌قلا و گمیشان به پایگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تبدیل شدند.
وی تصریح کرد: شرکت گاز استان گلستان در بخش‌های لجستیک، همکاری نیروی انسانی، مهار سیلاب و ... به ما کمک کردند، اما در یک مقطع به تعدادی از لوله‌های شرکت ملی گاز ایران برای مدیریت حجم سیلاب نیاز داشتیم که این موضوع را با مجموعه صنعت نفت و شرکت ملی گاز ایران مطرح کردیم و لوله‌های مورد نیاز در اسرع وقت از سوی منطقه 9 عملیات انتقال گاز در اختیار ما قرار گرفت که برای مدیریت بحران بسیار ضروری بود، حتی پیگیری و به سرانجام رساندن دریافت این لوله‌ها را نیز مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان به‌عهده گرفت و در همه مراحل با کمیته مدیریت بحران استانداری گلستان همکاری بسیار خوبی داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: یک گروه سه نفره برای پیگیری و دریافت این لوله‌ها شامل مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان، مدیرکل دفتر فنی استانداری استان گلستان و نیز مدیرکل راهداری استان گلستان تشکیل شد که در این میان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان نقش ویژه‌ای داشت و از ابتدا تا زمان ارسال و دریافت لوله‌ها و حتی در هنگام اجرای عملیات لوله‌گذاری نیز حضور فعال داشت.
وی تاکید کرد: آنچه ما از مجموعه شرکت گاز استان گلستان انتظار داشتیم پایداری در گازرسانی به همه نقاط استان گلستان بود که محقق شد. افزون بر این، در سایر بخش‌ها نیز به ما کمک کردند و پشتیبانی‌های لازم فراتر از وظایف خود را ارائه دادند.


منبع :  www.shana.ir کد خبر 288453


 
 
 






بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 481
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 605

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1461
بازدید سال:1461
بازدید کل:8775986