عضویت    ورود
ورود به سایت
» » رودخانه محل تأمین مصالح ساختمانی نیست/ سدسازی خسارت سیل در گلستان را کاهش داد

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان:

رودخانه محل تأمین مصالح ساختمانی نیست/ سدسازی خسارت سیل در گلستان را کاهش داد

رودخانه محل تأمین مصالح ساختمانی نیست/ سدسازی خسارت سیل در گلستان را کاهش داد

 

مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: رودخانه محل تأمین مصالح ساختمانی، محل تجمع زباله و ... نیست و مجرای آبی است که باید مانند موجود زنده با آن برخورد شود.

علی نظری در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: سیل از جمله موضوعاتی است که در استان ما زبانزد شده و نگاه ما این است، نمی‎توان مانع وقوع سیل شد و باید با بلایای طبیعی سازش کرد که با سازش، همزیستی مسالمت‎آمیز ایجاد می‎شود.
 
 
 
وی با تأکید بر اینکه اگر به طبیعت تعرض کنیم طبیعت بر ما غلبه می‎کند، گفت: برای مقابله با سیل اقدامات لازم اعم از احداث سازه‎های متقاطع، ریپل‎گذاری، دیواره‎سازی و ساماندهی رودخانه و ... را انجام می‎دهیم.
 
 
مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان اضافه کرد: سعی کردیم مانورهایی را برگزار و گلوگاه‎ها را شناسایی کنیم که در این راستا طرح‎های خوبی اجرا شده است، همچنین در مجموعه خود، کارگروه بحران ستادی را تشکیل دادیم و به محض دریافت اطلاعیه از هواشناسی یا مدیریت منابع آب کشور تشکیل جلسه می‎دهیم و موضوع را بررسی می‎کنیم.
 
 
نظری؛ بر لزوم اطلاع‎رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه تأکید کرد و یادآور شد: اگر اطلاع‎رسانی و آگهی‎بخشی به مردم وجود نداشته باشد و مردم در کنار ما نباشند نمی‎توانیم اقدامی را انجام دهیم.
 
 
وی تصریح کرد: رودخانه محل تأمین مصالح ساختمانی، محل تجمع زباله و ... نیست و مجرای آبی است که باید مانند موجود زنده با آن برخورد شود.
 
 
مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان متذکر شد: سدسازی براساس مطالعات مشاورین انجام می‎شود و براساس مصوبه شورای عالی استان‎ها، استان‎های شمالی برای جلوگیری از سیل و هدایت به سمت دریا نسبت به مهار رودخانه‎ها از طریق ساخت سدهای بزرگ موظف شده‎اند.
 
 
نظری با اشاره به اثرات مثبت سدسازی هنگام وقوع سیل ابراز کرد: سیل‎هایی که در سال 1390، 1391 و 1393 مخرب بود و هنگام وقوع، آب در سد گلستان سرریز شد؛ در واقع اگر سد گلستان وجود نداشت شهرهای گنبدکاووس و آق‎قلا از بین می‎رفتند و تخریب می‎شدند.
 
 
وی اضافه کرد: سدسازی موجب می‎شود سیلاب در پشت سدها مهار می‎شود و به زیرساخت‎های مردم کمتر آسیب می‎رسد.
 
 
مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان با بیان اینکه پیشگیری چندین وجه دارد، یادآور شد: پیشگیری، آموزش و آگاهی‎بخشی به مردم در زمان بحران دارای اهمیت است.
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 543
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 581

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1447
بازدید سال:1447
بازدید کل:8775972