عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ضرورت توانمندسازی مردم هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد

ضرورت توانمندسازی مردم هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی

ضرورت توانمندسازی مردم هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی درصدد هستیم جامعه آماده‎ای داشته باشیم تا هنگام حوادث و بلایا از حضور مردم آموزش‎دیده استفاده کنیم.


محمدعلی هروی در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: هر چه مردم و خانواده‌ها با آموزش و فرایند امداد و نجات مطلع شوند خسارات احتمالی به مردم کاهش خواهد یافت.
 
 
وی تصریح کرد: مردم نخستین افراد جامعه در زمان حادثه قبل از ورود نیروهای امدادی و نجات هستند، از این رو تلاش داریم که نسبت به امدادرسانی و آشنایی با کمک‌های اولیه شناخت داشته باشند.
 
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به برگزاری مانور زلزله در شهرستان بندرگز اشاره کرد و افزود: پایه و اساس همه اقدامات آموزش است و ما در هلال احمر برای گروه‎های مختلف سنی دوره آموزشی برگزار می‎کنیم.
 
 
هروی اضافه کرد: جوانانی که جذب هلال احمر می‎شوند دوره‎های امداد و نجات و اقدامات تخصصی را فرا می‎گیرند تا در زمان حوادث و بلایا از کمک آنها استفاده ‎شود.
 
 
وی با بیان اینکه در بحث آموزشی نکات آموزشی پایه و همگانی برای خانواده‎ها انجام می‎شود، بیان کرد: امسال نیز مانورهای آموزشی مختلفی برگزار شد و تمام مانورها در راستای ایجاد آمادگی در بحران‎ها است و درصدد هستیم جامعه آماده‎ای داشته باشیم تا هنگام حوادث و بلایا از حضور مردم آموزش‎دیده استفاده کنیم.
 
 
دبیر کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‎های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: مطالعات اولیه برای پهنه‎بندی زلزله توسط گروه مشاورین انجام شده که ادامه دارد.
 
 
*وقوع 900 زمین‎لرزه طی سال‎های اخیر در گلستان
اسماعیل گرزین با بیان اینکه در استان گلستان گسل‎های متعددی وجود دارد، تصریح کرد: در سال‎های اخیر قریب به 900 زمینه لرزه در استان گلستان رخ داده است و باید گفت وقوع این تعداد زمین لرزه در گلستان یک زنگ خطر و هشدار است.
 
 
وی؛ گسل خزری را گسل اصلی فعال و مطالعه شده گلستان برشمرد و یادآور شد: گسل خزری ۶۵۰ کیلومتر طول دارد و از گنبدکاووس تا بندرانزلی امتداد دارد.
 
 
دبیر کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‎های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه جنس خاک به ویژه لسی برخی از مناطق گرگان را مستعد لغزش کرده است، اذعان کرد: درصدد هستیم با افزایش آگاهی مردم و ارتقای استانداردها از ساخت‎و‎ساز در اینگونه مناطق و مناطق شیب‎دار جلوگیری کنیم.
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 665
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 580

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1461
بازدید سال:1461
بازدید کل:8775986