عضویت    ورود
ورود به سایت
» » جهاد کشاورزی نظارت بیشتری برای جلوگیری از آتش زدن بقایای محصول توسط کشاورزان شوند/ دستگاه‌ها نسبت به مصوبات شورای مدیریت بحران حساس باشند

معاون عمرانی استاندار گلستان:

جهاد کشاورزی نظارت بیشتری برای جلوگیری از آتش زدن بقایای محصول توسط کشاورزان شوند/ دستگاه‌ها نسبت به مصوبات شورای مدیریت بحران حساس باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری کلاله، جلسه مدیریت بحران شهرستان کلاله در شامگاه روز دوشنبه، با حضور مهندس حمیدی فرماندار کلاله، مهندس غراوی معاون عمرانی استاندار، جمالی سرپرست مدیریت بحران، میقانی مدیر کل راهداری، قزلسفو مدیر کل منابع طبیعی و سایر اعضا برگزار شد.

 

 

مهندس غراوی اظهار داشت: حریق از صبح روز دوشنبه در اطراف روستای «آقیاجی پیشکمر» آتش به جان جنگل سوزنی‌برگ افتاد و با تلاش‌های خوب نیروهای مردمی، مدیریت بحران، فرمانداری کلاله و دو فروند هلی‌کوپتر آتش مهار شد.

 

 

معاون استاندار گلستان گفت: ارزیابی اولیه؛ حریق در 40 هکتار را نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود حدود 20 هکتار از جنگل دست کاشت؛ از بین رفته باشد.

 

 

وی تاکید کرد: تمامی ادارات و نهادها باید مصوبات مدیریت بحران را به اجرا درآورند عدم اجرا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

 

مهندس غراوی از جهاد کشاورزی خواست پیگیر جلوگیری از آتش زدن بقایای محصول توسط کشاورزان شوند و بر شرایط بیشتر نظارت کنند.

 

 

معاون عمرانی استاندار گلستان خواستار تجهیز دهیاری‌ها به امکانات و آموزش به آنان شد و گفت: تلاش خواهیم کرد تمامی روستاهای حاشیه جنگل (دهیاری‌ها) مجهز به ماشین  آتش‌نشانی شوند.

 

 

محمد حمیدی فرماندار کلاله با اشاره به عمق این حادثه گفت: آتش‌سوزی ‌به صورت پراکنده در نقاط مختلف جنگل‌های بخش پیشکمر ایجاد شده بود که با تلاش شبانه‌روزی و حضور نیروهای مردمی و یگان‌های امداد جنگل؛ صبح روز دوشنبه آتش اطفاء شد.

 

 

رئیس مدیریت بحران کلاله با تقدیر از اعضاء ستاد بحران، بخشداری پیشکمر، منابع طبیعی و اهالی منطقه، تصریح کرد: با توجه به مهار کامل آتش،نیرو های امداد در محل حادثه حضور دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای با سرعت عمل وارد صحنه شوند.

 

 

فرماندار کلاله گفت: جهاد کشاورزی پیگیر باشد عرصه کشاورزی داخل جنگل و اطراف جنگل شخم شود.

 

 

وی ادامه داد: مدیران تامین کننده نیازهای اولیه امکانات اعزامی به مناطق بحرانی باشند.

جهاد کشاورزی نظارت بیشتری برای جلوگیری از آتش زدن بقایای محصول توسط کشاورزان شوند/ دستگاه‌ها نسبت به مصوبات شورای مدیریت بحران حساس باشند

 

 

 

ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان در جلسه مدیریت بحران کلاله با اعلام اطفای حریق جنگل‌های سوزنی‌برگ در شهرستان کلاله گفت: مردم بسیار خوب در اطفای حریق، با امکانات شخصی خود به کمک ما آمدند.

 

 

وی افزود: شرایط منطقه به صورت خاص است، باید پشتیبانی‌ها را تقویت کرد و در هنگام بحران سرعت کار بیشتر شود.

 

 

جمالی سرپرست مدیریت بحران هم در این جلسه که در فرمانداری کلاله برگزار شد، گفت: مدیران در هنگام بحران تا هنگام تحویل امکانات و ورود به کار پیگیر باشند.
 
وی با تشکر از مدیران خواستار سرعت بیشتر در عملیات مقابله با بحران شد.

 

 

گفتنی است قبل از شروع جلسه فرماندار کلاله به همراه مهندس غراوی معاون عمرانی استاندار، جمالی سرپرست مدیریت بحران، میقانی مدیرکل راهداری به بازدید از مناطق جنگلی شهرستان کلاله که دچار حریق شده بود رفتندو بر عملیات اطفای حریق دو فروند هلی‌کوپتر و نیروهای مستقر در منطقه نظارت کردند.
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin3
  • بازدید : 337
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 472

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1445
بازدید سال:1445
بازدید کل:8775970