عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مشکلی برای برگزاری دوره‌های مدیریت بحران نداریم

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

مشکلی برای برگزاری دوره‌های مدیریت بحران نداریم

مشکلی برای برگزاری دوره‌های مدیریت بحران نداریم

مدير كل مديریت بحران گلستان گفت: توانمندسازی بانوان و تقویت این جامعه به لحاظ عملکردی در حوادث می‌تواند ایمنی را در خانواده‌ها و در کل جامعه افزایش دهد.

صادق‌علی مقدم امروز در حاشیه برگزاری دومین مرحله آموزشی مدیریت بحران برای بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: در این دوره حدود 25 نفر از بانوان استانداری با مباحثی در ارتباط با توانمندسازی، تاب‌آوری و موضوعات آموزشی مرتبط با مدیریت بحران آشنا شدند.

به گفته وی: در این کارگاه آموزشی، مخاطبان ضمن دریافت مباحث تئوری به شکل عملی با کمک‌های اولیه، نحوه مدیریت حادثه و واکنش‌های مناسب و صحیح در برابر حوادث غیرمترقبه را فرا گرفته‌اند.

 مقدم تصریح کرد: با توجه به اعلام مباحث آموزشی و اخذ مجوز سازمان مدیریت بحران کشور از بخش آموزشی وزارت کشور سعی خواهیم کرد دوره‌های آموزشی این مجموعه را در سطح استان و شهرستان‌ها تدارک ببینیم.

 وی با اشاره به درخواست شهرستان‌های سطح استان برای برگزاری دوره‌های مرتبط با مدیریت بحران افزود: برنامه‌ریزی شده تا در اولین زمان این دوره برگزار و اساتید مورد نیاز نیز برای تدریس در کارگاه‌های آموزشی تعیین شده اعزام شوند.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهمیت آشنایی دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی و حتی کارگروه‌های تخصصی با قانون مدیریت بحران و موضوعات مرتبط یادآور شد: چنانچه دستگاهی خواهان برگزاری چنین دوره‌هایی باشد، این اداره کل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران آماده است.

  مقدم تصریح کرد: خوشبختانه طی این سال‌ها با وجود نیروهای مجرب در این بخش به لحظ تدریس مباحث هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی این مباحث طی سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حتی نظامی استان تدریس شده است.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی آموزشی مدیریت بحران در سال جاری افزود: خوشبختانه بر اساس دریافت اطلاعات از اعضای شورای هماهنگی استان، همچون سال گذشته آموزش‌های مناسبی چه در بعد تخصصی و چه عمومی برای شهروندان گلستانی ارائه شده است.

 مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در جلسه اخیر کارگروه تخصصی تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان نیز تصمیم گرفته شد تا اعضاء با بحث سناریونویسی آشنا شوند و چگونگی نگارش آن را فرا گیرند.

 مقدم یادآور شد: اگر چه در آموزش دهیاران نیز قدم‌های مناسبی برداشته شد اما بنا داریم درسال آینده نیز آموزش مدیریت بحران به لایه‌های دیگری از جامعه از جمله دهیاران بیشتر تسری داده شود.

 وی نقش آموزش را در موضوع مدیریت بحران حیاتی خواند و ادامه داد: محور برنامه‌ریزی این اداره کل در سال آینده همچون سال جاری آموزش و پیشگیری خواهد بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 4038
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 421

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:53
بازدید سال:5410
بازدید کل:8779935