عضویت    ورود
ورود به سایت
» » صدور اخطاریه و برودت دما و یخبندان در سه‌شنبه هفته جاری/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز


صدور اخطاریه و برودت دما و یخبندان در سه‌شنبه هفته جاری/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز

 صدور اخطاریه و برودت دما و یخبندان در سه‌شنبه هفته جاری/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز

مدیر کل هواشناسی استان گلستان  با اشاره به تغییرات جوی پیش‌رو گفت: از عصرامروز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به گلستان، افزایش ابر، وزش شدید باد نسبتا شدید، بارش پراکنده و پدیده مه استان را در برخواهد گرفت.

نوربخش داداشی تنکابنی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیر یت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: طی این مدت دمای هوای استان بین 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در نواحی کوهستانی و مرتفع استان به ویژه شرق و شمالی شرقی بارش‌ها به شکل برف و دمای هوا نیز به نسبت دیگر نقاط استان در این مناطق سردتر خواهد بود و تا صبح دوشنبه این وضعیت ادامه خواهد یافت.

 داداشی تنکابنی با اشاره به افزایش برودت هوا از روز دوشنبه تصریح کرد: علاوه بر ریزش برف، وجود پدیده‌ غلیظ مه و یخبندان در جاده‌های کوهستانی ایجاد اختلال خواهد کرد که این وضعیت لزوم تمهدیات لازم از سوی رانندگان را برای پیشگیری از حوادث احتمالی دوچندان می‌سازد.

وی متذکر شد: از روز دوشنبه با عبور سامانه سرما از گلستان و کاهش پایداری جوی، در روز سه‌شنبه، کاهش محسوس دما موجب بروز یخبندان می‌شود که لزوم بستن زنجیرچرخ در مسیرهای عبوری به ویژه‌های مسیرهای عبوری استان در ارتفاعات و به ویژه منطقه شمال شرقی استان ضروری است.     

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اخطاریه جوی شماره ۱۷ و به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان گلستان از مردم گلستان توصیه کرد، چنانچه قصد تردد از طریق محورهای کوهستانی استان دارند، اطلاعات وضعیت جوی را از طریق رسانه‌ها، اداره کل هواشناسی و شماره تلفن گویای هواشناسی ۲۴ ساعته ۱۳۴ اخذ کنند.

داداشی تنکابنی اضافه کرد: آنان همچنین می‌توانند با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و از وضعیت هوا و جاده‌های استان مطلع و با توجه به آن نسبت به سفر اقدام کنند.

وی یادآور شد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید به علت وقوع مه رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و در صورت بروز مشکل و تصادفات می‌توانند در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و نسبت به اعلام وضعیت اقدام و یا به یکی از پایگاه‌های جمعیت هلال احمر مراجعه و یا با تلفن ۱۱۲ «ندای امدادی» تماس حاصل کنند.

همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به آمادگی این اداره کل در شرایط جوی پیش‌‌رو گفت: رانندگان طی این روزها نسبت به بررسی سالم بودن خودرو از نظر فنی و سیستم گرمایشی، تنظیم بودن باد خودرو، پر بودن باک و همچنین همراه داشتن زنجیرچرخ اقدام کنند.

مهدی میقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درز گرگان اذعان کرد: رانندگان به توصیه‌های پلیس راه، راهداران که برای رفاه حال هموطنان عزیز تلاش می‌کنند، حداکثر توجه و همکاری را داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از تلاش راهداران گلستانی از شهروندان گلستانی خواست در بازه زمانی «دوشنبه تا چهارشنبه » هفته جاری در صورت امکان از سفرهای غیرضروری خودداری به عمل آورند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 779
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 413

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1473
بازدید سال:1473
بازدید کل:8775998