عضویت    ورود
ورود به سایت
» » نقش محوری روحانیت برای آگاهی‌بخشی مردم در چرخه مدیریت بحران/ لزوم مشارکت مردم برای ایمنی خود و جامعه

مدیر کل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد:

نقش محوری روحانیت برای آگاهی‌بخشی مردم در چرخه مدیریت بحران/ لزوم مشارکت مردم برای ایمنی خود و جامعه

نقش محوری روحانیت برای آگاهی‌بخشی مردم در چرخه مدیریت بحران/ لزوم مشارکت مردم برای ایمنی خود و جامعه

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: نقش روحانیت در افزایش آگاهی و نقش‌آفرینی مردم برای مواجهه و سازگاری با پدیده‌های طبیعی، غیرقابل انکار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، "صادق علی مقدم" در دیداربا امام جمعه گرگان به مناسبت روز 5 دی ماه، «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» در گرگان اظهار کرد: مشارکت مردم در فرآیند مقابله با مدیریت بحران برای کاهش آسیب‌پذیری خود و افزایش تاب‌آوری جامعه ضروری است.

وی با اشاره به پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی ادامه داد: این روز مصادف با واقعه تلخ زلزله بم است که در تقویم کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله نام‌گذاری شده‌است.

مقدم ادامه داد: زلزله به عنوان مهم‌ترین پدیده طبیعی استان را تهدید می‌کند و باید برای مواجهه با این پدیده غیرمترقبه برنامه‌ریزی داشت چرا  که آموزش مردم یکی مسیرهای مهم کاهش آسیب‌پذیری در برابر این پدیده طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی سازه‌ای، غیرسازه‌ای و طراحي ساختمان‌‌ها باید به شيوه‌اي باشد که بتواند در زمان زلزله از مقاومت کافی در برابر این پدیده طبیعی برخوردار باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت آمادگی مردم در برابر پدیده‌های طبیعی به ویژه زلزله اضافه کرد: از دیگر مولفه‌‌هاي آمادگي در برابر زلزله، آموزش به مردم است تا بتوان خسارت به شهروندان را در حوادث به حداقل رساند.

مقدم ادامه داد: آمادگی و مشارکت مردم در زمان وقوع زلزله به ویژه ساعات اولیه وقوع می‌تواند ضمن کاستن از خسارات احتمالی، در فرآیند نجات شهروندان طی 48 ساعات اولیه حادثه موثر باشد.

وی درادامه با اشاره به تلاش استان برای جبران خسارت برودت و یخبندان اخیر در گلستان اذعان کرد: با تلاش مجموعه مدیران و نمایندگان مردم در مجلس وشورای اسلامی مبلغ 105 میلیارد تومان اعتبار به کلستان اختصاص یافت که 5 میلیارد تومان از این مبلغ تحت عنوان تملک دارایی است که صرف بازسازی زیرساخت‌‌ها خواهد شد.

مقدم تصریح کرد: طبق قانون 100 میلیارد تومان نیز درصورت تخصیص برای بحث استمهال و اعطای تسهیلات کم‌بهره به خسارت‌دیدگان گلستانی اعطاء خواهد شد.

پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم که منجر به کشته شدن بیش از 35هزار نفر از هموطنان عزیزمان شد، در تقویم رسمی کشور «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» نام‌گذاری شده‌است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 3576
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 407

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886