عضویت    ورود
ورود به سایت
» » طرح جابه جایی روستاها عمدتا موفق نبوده است/گزارش تصویری

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

طرح جابه جایی روستاها عمدتا موفق نبوده است/گزارش تصویری

طرح جابه جایی روستاها عمدتا موفق نبوده است/گزارش تصویری

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دربرخی مناطق شهرستان مراوه‎تپه با وجود جابه‎جایی روستاها به شهر فراغی، هنوز زندگی در روستاهای تخلیه شده جریان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان، صادق‎علی مقدم در حاشیه بازدید از روستاهای بخش گلیداغ اظهار کرد: این موضوع نشان می‎دهد سیاست جابه‎جایی روستاهای در معرض خطر که طی سال‎های گذشته انجام شد، عمدتا نتایج مطلوبی نداشته است.

 وی با اشاره به بازدید از مناطق در معرض خطر سیل مراوه‎تپه ادامه داد: در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار شهرستان مراوه‎تپه نیز حضور داشت، قرار شد بر اساس بازنگری مطالعات در مناطق مورد نظر تمهیدات لازم برای تسریع در تعیین تکلیف این مناطق انجام پذیرد.

مقدم یادآور شد: در این برنامه از روستاهای «چشمه‎لی»، «کورک»، «آق توقای»، «خوجه لر»، «قزل اتاق»، «قپان‎علیا» و «قپان سفلی» بخش گلیداغ که در طرح ایمن‎سازی و کوچ قرار دارند، بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به تاریخچه جابه‎جایی روستاهای شهرستان مراوه‎تپه اذعان کرد: بعد از سیل 1384 در منطقه گلیداغ و پیشکمر  یک سری روستاها به طور کامل جابه‎جا شدند و برخی روستاها هم دارای طرح ایمن‎سازی بودند که بخشی از ایمن‎سازی انجام شد.

 

*تاکید معاون عمرانی استاندار گلستان بر تعیین تکلیف مناطق در معرض خطر

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: سیاست فعلی ما، ایجاد شرایط سازگاری با مناطق است و بر این اساس به دنبال ماندگاری ساکنان روستاها با تمهیداتی همچون، اقدامات پیشگیرانه و تقویت پیش‎آگاهی هستیم.

مقدم خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده ماندگاری برای حفظ اقتصاد خانوار و هویت اجتماعی افراد ساکن در این نقاط و پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از جابه‎جایی راه حل مناسبی است.

طرح جابه جایی روستاها عمدتا موفق نبوده است/گزارش تصویری

 

طرح جابه جایی روستاها عمدتا موفق نبوده است/گزارش تصویری

 

طرح جابه جایی روستاها عمدتا موفق نبوده است/گزارش تصویری

 

وی با اشاره به آسیب‎پذیری شرق استان در مواجهه با سیل بیان کرد: شهرستان‎های کلاله و مراوه‎تپه در موضوع سیل آسیب‎پذیری بیشتری به نسبت دیگر شهرستان‎های استان دارند و ما در این مسیر تلاش کردیم با بازدیدهای میدانی میزان خطرات احتمالی را بررسی کنیم .

مقدم با اشاره به همجواری روستاها با رودخانه‎های این دو شهرستان متذکر شد: اکثر روستاهای شهرستان در جوار مجاری و حاشیه رودخانه ها هستند که پس از سیل 84 تعداد زیادی از این روستاها جابجا شدند.

وی با اشاره به بازدید از روستای در معرض خطر «چشمه‎لی» بیان کرد:  با توجه به شرایط این روستا، دستور مطالعه داده شد که براساس خروجی مطالعه  پهنه بندی خط روستا تعیین شد و مقرر شد موضوع نتیجه مطالعات در بازنگری طرح هادی روستا لحاظ شود.

مقدم تصریح کرد: بر این اساس مقررشد، مناطقی که بر اساس مطالعات، در معرض خطر حفره‎هیا ایجاد شده هستند از کاربری مسکونی حذف و مناطقی که دارای قابلیت ساخت و ساز هستند به طرح هادی اضافه شوند.

 وی ادامه داد: با توجه به حضور شخص معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در این بازدید یک‎روزه از دستور وی مبنی بر تسریع در تعیین تکلیف این مناطق خبر داد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 3128
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 395

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886