عضویت    ورود
ورود به سایت
» » دوره آموزشی«غدیر»اثرات مثبتی در مدیریت حوادث اخیر گلستان داشت

مدیر کل مدیریت بحران گلستان در دیدار با همتای خراسان شمالی:

دوره آموزشی«غدیر»اثرات مثبتی در مدیریت حوادث اخیر گلستان داشت

دوره آموزشی«غدیر»اثرات مثبتی در مدیریت حوادث اخیر گلستان داشت

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دوره آموزشی «غدیر2» در رامسر، اثرات مثبتی بر مدیریت حوادث طبیعی اخیر گلستان داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صادق علی مقدم ظهر امروز در گفت‎وگو با مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری این دوره در سراسر کشور، ضمن تقویت تعامل بین دستگاهی بر آمادگی هرچه بهتر دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره تخصصی، تجربیات خوبی بین اعضا مبادله و در کارخواست‎های دوره نیز این تجربیات به عنوان اقدامات عملی در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی درج و ارائه شد.

مقدم با اشاره به تداوم برگزاری این دوره در خراسان رضوی اذعان کرد: اجرای این دوره در سراسر کشور از برنامه‎های سازمان مدیریت بحران کشور است و مهمترین موضوع در کل دوره، شرکت فعالانه در مباحث و حضور منضبط در مباحث ارایه شده است.

وی ادامه داد: در تکمیل سناریوی حادثه و کارخواست‎های ارائه شده، باید به واقعیت‎های پیرامون، تجربیات دستگاه‎های تخصصی و داشته‎های منطقه‎ای توجه داشت تا بتوان دفاع درستی از آنچه ارائه می‎شود به عمل آورد.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تعامل مناسب با استان خرسان شمالی در دغدغه‎های مشترک مدیریتی اذعان کرد: مهمترین دغدغه دو استان در زمینه حریق عرصه‎های منابع طبیعی است که همکاری مطلوب دو استان موجب شده تا شرایط مناسبی توسط دستگاه‎های متولی و دیگر دستگاه‎های عملیاتی در موضوع مقابله با حریق به ویژه در پارک ملی گلستان انجام پذیرد.

 مقدم یادآور شد: تبادل تجربیات دو استان در موضوعات مرتبط با مدیریت بحران می‎تواند بر حجم قابلیت‎های مدیریتی منطقه بیافزاید و شرایط مساعدی را برای پیشبرد وظایف محوله مهیا سازد.

 

*تاکید بر همکاری مشترک گلستان و خراسان شمالی در موضوع مدیریت حوادث غیر مترقبه

همچنین مدیر کل مدیریت بحران خراسان شمالی با تشکر از میهمان‎نوازی گلستانی‎ها گفت: برگزاری دوره آموزشی غدیر 2 در استان خرسان رضوی با شرکت چند استان از جمله خراسان شمالی، ما را بر آن داشت تا نسبت به استفاده از تجربیات استان‎های موفقی که در این دوره شرکت کرده‎اند، اقدام کنیم.

حسین عظیمی اضافه کرد: خ

دوره آموزشی«غدیر»اثرات مثبتی در مدیریت حوادث اخیر گلستان داشت

راسان شمالی از تجربیات مناسبی در حوزه برخی حوادث طبیعی از جمله سیل و حریق برخوردار است اما اعتقاد داریم تجمع تجربیات دیگر استان‎ها نیز می‎تواند به مدیریت بهتر حوادث کمک کند.

 وی با اشاره به وقوع بیش از 200 زلزله طی شش ماهه اول امسال در خراسان شمالی افزود: این میزان زلزله نگران‎کننده است و یقینا ما را به آمادگی هر چه بیشتر برای مواجهه با حوادث احتمالی ترغیب می‎کند.

عظمی یادآور شد: بدون شک دوره آموزشی غدیر، می تواند در ایجاد آمادگی بیشتر در مدیران استان تاثیرگذار باشد و بر این مبنا شخص استاندار نیز بر شرکت همه مدیران مدعو در این دوره آموزشی تخصصی تاکید بسیاری کرده‎اند.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور هر چه بهتر در این دوره سعی کرده‎ایم ضمن حضور فعال در این دوره تخصصی از تجربیات استان‎های موفق در این برنامه آموزشی نیز بهره‎مند شویم.

آخرین دوره آموزشی غدیر دو ، تیر ماه سال جاری در شهر رامسر مازندران برگزار شد که علاوه بر گلستان، مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‎های مازندران، سمنان، مرکزی، قم و گیلان نیز شرکت داشتند و گلستان توانست رتبه برتر این دوره تخصصی را کسب کند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 45652
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 393

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 306
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:410
بازدید سال:5767
بازدید کل:8780292