عضویت    ورود
ورود به سایت
» کار رسانه‎ای در مدیریت بحران تخصصی است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان

کار رسانه‎ای در مدیریت بحران تخصصی است

کار رسانه‎ای در مدیریت بحران تخصصی است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: مدیریت بحران یک بخش تخصصی است و به این دلیل کار رسانه‎ای در آن، نیازمند تربیت خبرنگارانی است که این بخش را بشناسند و با آن آشنا باشند.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: نقش انکارناشدنی رسانه در چرخه مدیریتی بحران ایجاب می‎کند تا بیش از پیش این حوزه را جدی گرفته و برای توسعه رسانه‎ای این بخش چه در سطح کشور و چه در استان‎ها برنامه‎ریزی شود.

وی ادامه داد: نگاه تخصصی به موضوع مدیریت بحران و درک موقعیت‎های خاص رسانه‎ای این حوزه به ویژه در زمان مقابله و بازسازی حوادث طبیعی می‎تواند ضمن جلوگیری از حواشی در آرامش‎بخشی به جامعه موثر باشد.  

مقدم با اشاره به تعامل مناسب مدیریت بحران با رسانه‎های استان خاطرنشان کرد: این تعامل باید بیش از پیش تقویت شود تا بتوان از ظرفیت مناسب رسانه‎ها در جهت مدیریت بهتر بلایای طبیعی بهره برد که البته آموزش در جهت دستیابی به این هدف بسیار موثر است.

 وی یادآور شد: این همراهی بدان معنی نیست که اگر ضعفی وجود دارد، گفته نشود بلکه این نقصان باید در حوزه زمانی مشخص و با رعایت شرایط جامعه آسیب‎دیده بیان شود، تا خود منجر به تشویش جامعه و بحرانی دیگر نشود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آموزش اخیر مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در رامسر مازندران اذعان کرد: از موضوعات طرح شده در این دوره، بحث رسانه در مدیریت حوادث غیرمترقبه بود و به جایگاه این بخش در حوزه کاری مدیریت بحران به شکل ویژه پرداخته بود.

مقدم تصریح کرد: در این مبحث آموزشی، مدرس دوره به موضوعات کاری رسانه در مراحل چهارگانه مدیریت بحران به ویژه مقابله پرداخته بود و کیفیت ارتباط کاری با بخش رسانه را به تعامل هرچه بیشتر معطوف ساخته بود.

وی ادامه داد: بی‎توجهی به این بخش وفقدان گنجاندن نقش رسانه در سناریوهای مدیریت بحران، عملا برنامه سناریو رادر پیشبرد درست نقشه مقابله با حوادث دچار نقصان می‎سازد.

مقدم با اشاره به نقش تاثیرگذار مطبوعات در حوزه کاری مدیریت بحران اضافه کرد: رسانه‎ها در بسیاری از موارد زبان گویای مدیریت بحران به شمار می‎روند و خیلی از نقص‎ها و مشکلات استان در حوزه ساخت‎ و ساز و تجاوز به حریم رودخانه‎ها از طریق همین رسانه‎ها بیان شد.

وی متذکر شد: اگر امروز جامعه، چه در عرصه مدیریتی و حتی مردمی به مشکلات زیست‎محیطی و تجاوز به عرصه‎های طبیعی حساس شده، دلیل اصلی آن پرداختن رسانه‎ها به چنین مباحث ارزشمندی بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به برنامه‎های آموزشی این اداره کل در حوزه رسانه افزود: از سال‎های پیش موضوع رسانه و مدیریت بحران در برنامه‎های آموزشی غدیر ویژه دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‎ها گنجانده شده و حتی برای خبرنگاران رسانه نیز با توجه به این مبحث کلاس آموزشی برگزار شده است.

مقدم ادامه داد: این بدان معنی نیست که کار در این بخش تمام شده، بلکه در برنامه‎های این مجموعه، آموزش به عنوان یک مسیر مهم برای افزایش تعامل با رسانه‎ها گنجانده شده است.

وی یادآور شد: رسانه‎ها به عنوان چشمان بیدار جامعه منبع مهمی برای مستندسازی حوادث و درک شرایط حادثه از جمله نقص‎های موجود در فرآیند کاری این بخش محسوب می‎شوند.

مقدم با اشاره به فعالیت کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع‎رسانی به عنوان متولی موضوع رسانه‎ها در مدیریت بحران اظهار کرد: این کارگروه می‎تواند برنامه‎های آموزشی را برای رسانه‎های استانی در اولویت کاری خود قرار دهد.

 وی خاطرنشان کرد: بدون شک برگزاری چنین دوره‎های تخصصی می‎تواند علاوه بر آشنایی بهتر اصحاب رسانه با مقوله مدیریت بحران و جایگاه قانونی آن، در تعامل هرچه بیشتر خبرنگاران این عرصه نیز موثر باشد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 22458
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 381

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 164
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:575
بازدید سال:5932
بازدید کل:8780457