عضویت    ورود
ورود به سایت
» زلزله در «رامیان» سومین زلزله ماه اخیر گلستان

معاون مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

زلزله در «رامیان» سومین زلزله ماه اخیر گلستان

زلزله در «رامیان» سومین زلزله ماه اخیر گلستان

معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: زلزله‎ای که اوایل امروز در شش کیلومتری رامیان روی داد و همچون دو زلزله پیش طی ماه جاری هیچ خسارتی در پی نداشته است.

 "حمید رضا منتظری" صبح امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع ‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: این زلزله به قدرت 3:5 درجه ریشتر راس ساعت 1:12 دقیقه امروز دوشنبه در عمق 10 کیلومتری شهر «رامیان» روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: این زمین‎لرزه نه چندان بزرگ، در طول جغرافیایی ۵۵.۰۹۸ و عرض جغرافیایی ۳۷.۰۴۹ روی داده و زمان آن نیز 11 ثانیه بوده است.

منتظری با اشاره به وفوع زلزله طی روزهای گذشته در استان گلستان اذعان کرد: بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک زلزله‎نگاری کشور، طی ماه اخیر تاکنون بیش از سه زلزله در استان رخ داده که میزان شدت و قدرت آن ضعیف‎تر از زلزله امروز بوده است.

وی ادامه داد: گلستان استان زلزله‎خیزی است و قرار گرفتن این استان شمالی بر گسل‎ زلزله موجب می‎شود تا هرازگاهی زلزله‎هایی با شدت موج کم و زیاد در این منطقه روی دهد.

جانشین مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تاریخچه زلزله‎های مرگب‎بار در استان گلستان یادآور شد: وقوع چندین زلزله بزرگ و مرگ‎بار در گلستان طی سنوات دور نشان از مساعد بودن این منطقه برای وقوع زلزله‎های بزرگ و جدی بودن خطرات احتمالی است.

منتظری یادآور شد: در چنین شرایطی بهتر است در چرخه پیشگیری و مقابله، موضوع آموزش و اطلاع‎رسانی در استان به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد و دست کم گرفته نشود.

وی ادامه داد: سطح این آموزش باید فراتر از جامعه دولتی و رویکرد آن جامعه‎محورانه باشد تا بتوان سطح میزان آسیب‎پذیری افراد جامعه و خسارت‎پذیری دارایی‎های آنان را کاهش داد.

منتظری با تاکید بر لزوم توجه به ساخت‎سازها در محیط های شهری به ویژه شهر گرگان افزود: توجه به نوع بافت خاک مناطق، مقاوم‎سازی سازه‎ای در بنای ساختمان‎های شهری و روستایی و رعایت حریم رودخانه‎ها باید با توجه به ویژگی‎های منطقه‎ای مورد توجه مسئولان حوزه ساخت و سازاستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای نیز به ویژه در بیمارستان‎ها و مدارس از جمله اولویت‎هایی است که برای حفظ سلامت شهروندان و فرزندان این دیار باید مورد توجه دستگاه‎های متولی باشد.

وی با اشاره به دوماه پایانی فصل تابستان و خاطرات سیل‎های مرگ‎بارطی سال‎های نه چندان دور در این استان شمالی اضافه کرد: این تجربیات تلخ سرآغاز تغییرنگرش به موضوع سیل و مدیریت آن بود و موجب شد تا استان به تجربیات بزرگی در موضوع سیل به عنوان یک پدیده طبیعی دست یابد و دیگر کمتر از این منظر آسیبی متحمل شود.

منتظری یادآور شد: طی سال‎های اخیر بیشترین عامل بروز سیلاب در استان بارش‎های رگباری ناگهانی با حجم دبی بالا بوده که موجب شده یک منطقه خاص متاثر از این وضعیت و خسارت‎های مالی فراوانی به آن وارد شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این سال‎ها با وجود این سیل‎های بزرگ و کم‎نظیر، تاکنون هیچ‎گونه تلفات انسانی نداشته‎ایم که جداازلطف الهی به مردم استان، پیش‎آگاهی‎ها و اقدامات پیشگیرانه نیز در چنین روند مثبتی موثر بوده است.

هوای گلستان هم اکنون ابری است و دمای هوا نیز به طور میانگین بین 23 تا 30 درجه سانتی‎گراد متغیراست و احتمال می‎رود در مناطق کوهستانی بارش باران روی دهد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 25975
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 380

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:528
بازدید سال:5885
بازدید کل:8780410