عضویت    ورود
ورود به سایت
» تغییرات جوی در گلستان توام با کاهش دما و بارندگی

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

تغییرات جوی در گلستان توام با کاهش دما و بارندگی

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: پس از چند روز هوای نسبتا گرم، گلستانی‎ها دوباره شاهد آسمانی ابری و بارانی و کاهش دما خواهند بود.

 سید محمد رضا رضوی صبح امروز در گفت‎‎وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران گلستان  در گرگان اظهار کرد: از اوایل دیروز سه شنبه با نفوذ جریانات خشک و مرطوب از سمت غرب، شاهد افزایش ابر توام با بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط از امروز چهارشنبه با ورود  سامانه ناپایدار جوی به استان تشدید می‎شود و مردم استان شاهد کاهش دمای جوی بین شش تا هشت درجه سانتی‎گراد خواهند بود.

رضوی خاطرنشان کرد: از روز جاری اکثر نقاط استان تحت تاثیر این جریان جوی قرار می‎گیرد و موج بارندگی، رگبار و باد نسبتا شدید اکثر نقاط استان را در برخواهند گرفت.

وی ادامه داد: این شرایط جوی تا فردا، پنج‎شنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت و طبق اطلاعات دریافتی، از اوایل هفته دیگر، دوباره گلستان شاهد آسمانی ابری توام با بارش مناسبی خواهند بود.

 *تداوم بارندگیها از اوایل هفته دیگر/ بیشترین افزایش دما در مناطق شمالی گلستان

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان  با اشاره به گرمای چند روز گذشته در این استان شمالی افزود: طی این مدت دمای استان از افزایش خوبی برخوردار بود و گندم‎های مناطق غربی گلستان را برای برداشت مهیا ساخت.

رضوی یادآور شد: بارندگی شدید اردیبهشت ماه در بسیاری از مناطق غرب گلستان موجب شده بود تا بخش عمده‎ای از محصول گندم دچار خسارت و افت محصول شود.  

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون شرایط خوب جوی در گلستان حاکم است و این نوید خوبی برای شالی‎کاران گلستانی در این منطقه است که سال گذشته از کمبود شدید آب رنج می‎بردند.

رضوی با اشاره به شرایط جوی استان طی چند روز اخیر افزود: در این بازه زمانی دمای هوای استان به طور میانگین بین 26درجه تا 35 درجه سانتی‎گراد افزایش یافته بود که در این میان شهرستان گنبد و مراوه‎تپه بیشترین دما را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: انتظار می‎رود، شرایط دمایی استان فعلا همچنان با نوسانات جوی همراه باشد و با کاهش دما از شدت گرمای چند روز گذشته کاسته شود.

هوای استان گلستان هم‎اکنون ابری است و دمای هوا نیز بین 21تا 29 درجه سانتی‎گراد متغیر است و  وزش باد نیز در سطح استان جریان دارد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 36783
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 371

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886