عضویت    ورود
ورود به سایت
» احتمال بارندگی و کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

احتمال بارندگی و کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

احتمال بارندگی و کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به پیش‎بینی هواشناسی، از اواخر هفته جاری با توجه به باران‎های نقطه‎ای، بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در گلستان محتمل خواهد بود.

سید محمد رضا رضوی صبح امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: بررسی الگوهای پیش‎یابی حاکی از نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی از اواخر روز دوشنبه به استان گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: پیامد این شرایط جوی، کاهش دما بین هشت تا 10درجه سانتی‎گراد، ابرناکی، رگبار باران و احتمال رعد و برق است.

رضوی ادامه داد: علاوه بر این شرایط، وزش شدید باد و مواج شدن دریا نیز از تبعات این اوضاع جوی است که تا اوایل هفته آینده در استان تدوام خواهد یافت.

احتمال سیلاب در نقاط کوهستانی و آبگرفتگی در معابر استان

وی با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزهای آینده اذعان کرد: از امروز سه‎شنبه تا روز جمعه، بارندگی‎های پراکنده به ویژه در مناطق کوهستانی ادامه خواهد یافت که با توجه به وقوع بارش‎های شدید نقطه‎ای، آبگرفتگی برخی از معابر و جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد استان دور از انتظار نیست.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به گرمای چند روزه در این استان شمالی افزود: طی این مدت دمای استان از افزایش خوبی برخوردار بوده و موجب شده تا محصول گندم کشاورزان گلستانی شرایط خوبی پیدا کند.

رضوی یادآور شد: در این بازه زمانی دمای هوای استان به طور میانگین بین 32 درجه تا 38 درجه سانتی‎گراد افزایش یافته بود که در این میان شهرستان گنبد در برخی روزها با 38 درجه سانتی‎گراد بیشترین افزایش دما را داشته است.

وی تصریح کرد: انتظار می‎رود، شرایط دمایی استان فعلا همچنان با نوسانات جوی همراه باشد و با کاهش دما از شدت گرمای چند روزه کاسته شود.

هوای استان گلستان هم‎اکنون صاف و نیمه ابری است و دمای هوا نیز بین 18تا 24 درجه سانتی‎گراد متغیر است و  وزش باد نیز در سطح استان جریان دارد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 89182
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 369

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:59
بازدید سال:5416
بازدید کل:8779941