عضویت    ورود
ورود به سایت
» افزایش 12 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد:

افزایش 12 درجه‎ای دما در گلستان

افزایش 12 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: از امروز چهارشنبه به دلیل تقویت جریانات جنوبی، دمای هوای استان بین 10 تا 12 درجه سانتی‎گراد افزایش خواهد یافت.

سید محمد رضا رضوی صبح امروز چهارشنبه در گفت‎وگو با  پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان در گرگان اظهار کرد: نقشه‎های هواشناسی از آسمانی صاف، و  پایداری چنین شرایط جوی  تا روز جمعه این هفته خبر می‎دهند.

 وی خاطرنشان کرد: با این استقرار این شرایط جوی، در برخی ساعات، ایجاد پدیده گردباد در دمای دالانهای ورودی هوای گرم ناحیه کوهستانی و شرق استان و وزش باد نسبتا شدید دور از انتظار نیست.

رضوی یادآور شد: به علت خشکی هوا و افزایش دما در جنگل‎ها، احتمال حریق در عرصه‎های جنگلی استان دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: با صدور اطلاعیه‎ای برای دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، هشدار‎های لازم به آنان اطلاع‎رسانی شده است.

 

*صدور اطلاعیه جوی برای اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارندگی‎های چند هفته اخیر در گلستان گفت: این بارندگی‎ها موجب شده تا ذخایر آبی استان از شرایط مناسبی برخوردار شود.

رضوی ادامه داد: با وجود بارش مناسب رحمت الهی، کاهش دما و نبود آفتاب موجب ایجاد برخی مشکلات و آفات برای محصولاتی همچون گندم و برنج شده است.

وی ادامه داد: در چنین دوره زمانی، محصولات کشاورزی علاوه بر آب فراوان، به تابش آفتاب نیازمند است تا بتواند مرحله تکمیل خوشه در گندم و رشد جوانه شالی برای نشاء مهیا شود.

رضوی یادآور شد: فعلا شرایط ثابتی به لحاظ جوی تا اواخر هفته حاکم می‎شود اما احتمالا از هفته آینده نیز شاهد بارش پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به کشاورزان استان توصیه می‎‎شود برای مقابله با آفات احتمالی با نظر کارشناسان کشاورزی از سم‎پاشی غافل نشوند و شالی‎های خود را نیز برای نشاء همچنان به شکل گلخانه‎ای پرورش دهند.

هوای گلستان اکنون صاف تا قسمتی ابری است و دمای هوا نیز به طور میانگین بین 15تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1162
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 357

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1447
بازدید سال:1447
بازدید کل:8775972