عضویت    ورود
ورود به سایت
» احتمال سیل و آبگرفتگی معابر از هفته آینده در گلستان کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان اعلام کرد:

احتمال سیل و آبگرفتگی معابر از هفته آینده در گلستان کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

احتمال سیل و آبگرفتگی معابر از هفته آینده در گلستان   کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بر اساس گزارش‎های دریافتی از هفته آینده، گلستان شاهد بارش شدید باران خواهد بود که به دنبال خود سیل و آبگرفتکی معابر را درپی خواهد داشت.

سید محمد رضا رضوی ظهر امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استن گلستان گرگان اظهار کرد: از امشب  نیز بارندگی خفیف و پراکنده تا روز جمعه ادامه خواهد یافت و از روز جمعه نیز تا روز شنبه، بارش باران توام با رعدو برق استان را تحت‎تاثیر خود قرارمی‎دهد.

وی خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی، دمای هوای استان به طور میانگین بین هشت تا 11 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت و دریا نیز مواج خواهند بود.

رضوی با اشاره به احتمال موعد بیشترین بارندگی در گلستان اذعان کرد: بر اساس نقشه‎های پیش‎یابی هواشناسی استان از یکشنبه هفته آینده تا اواخر روز دوشنبه همان هفته،با بارش شدید باران و رعد و برق، احتمال بروز سیل و آبگرفتگی در برخی معابر و رودخانه‎های استان محتمل است.

*کاهش 10 درجه‎ای دما در گلستان

وی یادآور شد: اطلاعیه هواشناسی از طریق پیامک و نمابر به مدیریت بحران گلستان و دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان جهت اطلاع‎رسانی منعکس شده است.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارندگی‎های مناسب از ابتیدای سال جاری در گلستان افزود: خوشبختانه این بارش‎های مناسب موجب شده تا گلستان شرایط مناسبی در عرصه ذخایر آبی، به ویژه در منابع زیرزمینی و سدها داشته باشد.

رضوی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته شدت گرما و فقدان بارش در استان به حدی بود که زمین‎های زراعی گلستان در این فصل نیازمند آبیاری بودند.

وی تصریح کرد: اگر چه این شرایط با توجه به نوع بارش و تمهیدات به عمل آمده، توسط مدیریت استان حادثه‎ای در پی نداشته اما سیل بسیاری از مناطق کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

رضوی با اشاره به گرمای بی‎سابقه در فروردین ماه سال 1394 اضافه کرد: این گرمای بی‎سابقه موجب شد تا بسیاری از سردرختی‎ها دچار تنش گرما شود و استان بابت این قضیه زیان بسیاری را متحمل شد.

*تاکید بر توجه به هشدارهای هواشناسی

وی یادآور شد: در شرایط کنونی نیز توصیه می‎شود، کشاورزان استان با توجه به زمان رشد محصول گندم، نسبت به مراقبت و سم‎پاشی مناسب برای جلوگیری از آفات احتمالی ناشی از اثرات جوی اقدام کنند.

رضوی با اشاره به اشتباه در برخی از پیش‎بینی‎ها در فصل بهار بیان کرد: این موضوع به دلیل تغییرات سریع جوی در این فصل طبیعی است و ممکن است پیش‎بینی‎ها دقیقا آنچه تصور می‎شود، نباشد، اما جدا توصیه می‎کنیم به تمامی هشدارهای هواشناسی استان برای جلوگیری از حوادث احتمالی توجه شود.

 هوای استان گلستان هم‎اکنون ابری است، در برخی مناطق بارش خفیف باران جریان دارد و دمای هوا نیز به طور میانگین بین هشت تا 22 درجه سانتی‎گراد متغیر است.     


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 13779
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 343

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:54
بازدید سال:5411
بازدید کل:8779936