عضویت    ورود
ورود به سایت
» صبح امروز مینودشت 5 بار لرزید

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

صبح امروز مینودشت 5 بار لرزید

صبح امروز مینودشت 5 بار لرزید

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از بامداد امروز یکشنبه، طی زمانی کمتر از نیم ساعت، پنج زلزله شهرستان مینودشت در شرق گلستان را لرزاند.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اولین زلزله امروز راس ساعت 6:33 دقیقه و به شدت 3.9 درجه ریشتر، در عرض جغرافیایی ۳۷.۱۴۸ و طول جغرافیایی ۵۵.۵۹۱ و در عمق 10 کیلومتری زمین روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: زلزله دوم، سوم و چهارم نیز هر کدام به شدت حدود دو مقیاس در ریشتر بوده‎اند که این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده‎اند.

مقدم تصریح کرد: در آخرین لرزش این منطقه نیز در ساعت  7:25 دقیقه صبح امروز در تداوم این زمین‎لرزه‎ها، زلزله‎ای به مقیاس 3.2 ریشتر دوباره این شهرستان را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله نیز در عمق 10 کیلومتری زمین و در زمانی کمتر از 10 ثانیه روی داد و در عرض ۳۷.۰۶۶  و طول   ۵۵.۵۶۴ به ثبت رسیده است.

تاکنون خسارت احتمالی بابت زلزله گزارش نشده است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به خسارات احتمالی ناشی از این رویداد طبیعی اذعان کرد: خوشبختانه هنوز خسارت و یا تلفات احتمالی بابت این حادثه به این اداره کل گزارش نشده است.

مقدم تصریح کرد: با وجود این مسئله، با فرماندار شهرستان تماس حاصل شد و بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی تاکید شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه هر چند به لطف خداوند بزرگ، این رویداد طبیعی شدت آنچنانی نداشته است اما به هرجهت موجب نگرانی و ترس مردم منطقه شده است.

مقدم تصریح کرد: سوابق تاريخي زلزله در استان نشان مي‎دهد؛ اين منطقه جزء مناطق مستعد براي وقوع زلزله‎هاي شديد و وقوع اين پديده طبيعي در استان ناگزیر و اجتناب‎ناپذير است؛ اما زمان آن مشخص نيست.

وي  تاکید کرد: اين تهديد دايمي وظيفه ما در پرداختن به موضوع پيشگيري براي كاهش اثرات اين پديده طبيعي دوچندان مي سازد.

این مسئول گلستانی خاطرنشان کرد: گلستان استانی زمین‎‎لرزه خیز است و هر لحظه احتمال دارد زلزله بخشی از استان را تحت تاثیر خود قرار دهد و همین موضوع ایجاب می‎کند، همیشه و در همه حال آماده مقابله با این رویداد احتمالی باشیم.

مقدم یادآور شد:در هيچ جاي دنيا نمي توان وقوع حوادث وبلايا را متوقف كرد اما برنامه‎ريزي براي كاهش اثرات آن وظيفه همه ماست كه آموزش در سرلوحه اين برنامه‎ها است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 3918
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 336

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:59
بازدید سال:5416
بازدید کل:8779941