عضویت    ورود
ورود به سایت
» » وقوع زلزله ۴.۴ دهم ريشتري در گلستان

مدير كل مديريت بحران گلستان خبر داد:

وقوع زلزله ۴.۴ دهم ريشتري در گلستان

وقوع زلزله ۴.۴ دهم ريشتري در گلستان

صادق‌علي مقدم امروز در گفت‌وگويي خبري در گرگان اظهار داشت: مركز وقوع اين زلزله، شهر راميان و در عمق ۱۰ كيلومتري زمين روي داده است.

صادق‌علي مقدم روز جمعه 23 خرداد ماه در گفت‌وگويي خبري در گرگان اظهار داشت: مركز وقوع اين زلزله، شهر راميان و در عمق ۱۰ كيلومتري زمين روي داده است.

وي خاطرنشان كرد: محل دقيق زمين لرزه ۴.۴ ريشتري در عرض جغرافيايي ۳۶.۸۴۵ و طول جغرافيايي ۵۵.۱۵۱ استان بوده است.

هنوز خسارتي گزارش نشده است

 مقدم با اشاره به خسارات احتمالي بر اثر اين زلزله تصريح كرد: پس از وقوع زلزله که راس ساعت 13:42 روز جمعه روی داد، در تماس با فرماندار شهرستان راميان وي اعلام كرد، كه اين حادثه طبيعي خسارتي به اين شهرستان وارد نساخته است.

 وي با تاكيد بر آمادگي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان براي مواجهه با حوادث احتمالي افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهي زلزله‌هايي با مقياس ريشترهاي متفاوت را تجربه مي‌كند.

 دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان خاطرنشان كرد: مركز اكثر اين زلزله‌ها منطقه انبار الوم و سيمين شهر از توابع شهرستان آق‌قلا و تركمن است.

 مقدم گفت: وقوع اين زلزله‎ها به ويژه با شدت بالا تاكيدي است بر حفظ دغدغه و آمادگي لازم بيش از گذشته در مواجهه با حوادث احتمالي و به همين منظور ملزم هستيم تا به موضوع پيشگيري، آمادگي و مقابله با حوادث احتمالي ناشي از زلزله توجه بيشتري را داشته باشيم.

 وي يادآور شد: با توجه به اهميت موضوع و قرار گرفتن بخش‌هاي بسياري از استان بر نوار زلزله، به سناريوي زلزله در دوره‌هاي آموزشي مرتبط با مديريت بحران توجه جدي شده است.

گلستان نيازمند توجه ويژه است

 مقدم با اشاره به وقوع حوادث متعدد طبيعي در گلستان ادامه داد: كشور بايد توجه ويژه‎اي به اين استان معطوف كند چرا كه اين منطقه هراز چند گاهي حوادث مختلفي را در مواجهه با پديده‎هاي طبيعي تجربه مي‎كند.

 وي متذكر شد: با وجود با تمام كارهايي كه انجام گرفته، هنوز ايجاب مي‎كند توجه جدي‎تري به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازي در جامعه نسبت به موضوع زلزله و ديگر پديده‎هاي طبيعي انجام شود.

 به گفته اين مسئول گلستاني: در سال‌هاي اخير، توجه به مقاوم‌سازي سازه‎هاي مسكوني، ترويج فرهنگ بيمه به ويژه بيمه بيش از ۹۰ درصد اماكن تجاري و مسكوني شهرهاي استان، آموزش‌هاي همگاني و تخصصي در قالب كارگاه‌هاي آموزشي و اقدامات رسانه‌اي در اولويت كاري اين اداره كل بوده است.

مقدم يادآور شد: به رغم همه اين تلاش‎ها، همچنان نيازمند فعاليت در مراحل مختلف مديريتي بحران به ويژه پيشگيري هستيم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1091
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 31

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 161
بازدید دیروز: 307
بازدید ماه:572
بازدید سال:5929
بازدید کل:8780454