عضویت    ورود
ورود به سایت
» » بارندگی اخیر اثرات مثبتی بر کشاورزی گلستان داشته است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

بارندگی اخیر اثرات مثبتی بر کشاورزی گلستان داشته است

بارندگی اخیر اثرات مثبتی بر کشاورزی گلستان داشته است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بارندگی‎های اخیر در استان گفت: این بارندگی متناوب که از حجم بارش مناسبی برخوردار بوده، اثرات مثبتی بر کشاورزی استان خواهد گذاشت و دغدغه استان را در این حوزه تا حدودی کاهش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صادق‎علی مقدم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز اضافه کرد: با توجه به شرایط خاصی که به دلیل فقدان بارندگی در استان ایجاد شده بود، این بارش مناسب توانست شرایط استان را در زمینه آب مورد نیاز بهبود ببخشد.

 وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در زمینه پروژه‎های حوادثی سیل با هدف پایدارسازی مصوبات سال گذشته افزود: سال گذشته با وجود مصوبه دولت، به دلیل کمبود نقدینگی این مصوبه عملیاتی نشد، اما باتصویب هیئت وزیران، مبلغ 976 میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل و خشکسالی استان گلستان در اختیار دستگاه‎های اجرایی ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

پایدارسازی اعتبارات حوادثی سال گذشته گلستان با مصوبه جدید هیات دولت

مقدم تصریح کرد: این اعتبارات به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند (ش) ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه، به نسبت مساوی، برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل و خشکسالی استان گلستان به شرح جدول زیر در اختیار دستگاه اجرایی ذی‌ربط قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این مصوبه، هنوز اعتبارات بنیاد مسکن و اعتبار گلوبال پایدار نشده  که استاندار گلستان به شکل جدی در حال پیگیری و پایدارسازی آن است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مشکل حریق در منابع طبیعی استان بیان کرد: رویکرد استان در این عرصه استفاده از توانمندی نیروهای مردمی است و توسعه تجهیزات انفرادی مد نظر قراردارد.

مقدم ادامه داد: بر این اساس با توجه به امکانات موجود با تشخیص فرمانداری شهرستان یک روستا در این منطقه به این تجهیزات مجهز می‎شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 12813
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 267

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886