عضویت    ورود
ورود به سایت
» » در برابر زلزله آسیب‎پذیر هستیم

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

در برابر زلزله آسیب‎پذیر هستیم

در برابر زلزله آسیب‎پذیر هستیم

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بدون شک در شرایط کنونی، به شدت در برابر زلزله آسیب‎پذیر هستیم  و در بحث آمادگی نیز تاکنون حداقل‎ها را انجام داده‎ایم.

صادق‎علی مقدم عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرگان اظهار کرد: وقوع 30 زلزله در مقیاس بالای سه درجه ریشتر و  یک زلزله بالای چهار و نیم ریشتر در سال گذشته، نشانه‎های هشداردهنده برای این استان شمالی به ویژه   است.

وی با اشاره به بحث ساخت‎وساز در تپه‎های لسی گرگان خاطرنشان کرد: یک فاجعه در انتظار گرگان است و متاسفانه مطمئن باشید با وقوع زلزله‎ای بالای شش ریشتر در تپه‎های «زیباشهر»، «چاله‎باغ» و «گلهشر» شرایط تلخی روی خواهد داد و بسیاری از شهروندان در این مسیر و در زیر آوار خاک دفن خواهند شد.

مقدم ادامه داد: حاضرم در جلسه‎‎ای تحت عنوان ساخت‎وسازها در تپه‎های لسی گرگان، با حضور مسئولان راه وشهرسازی، شهرداری گرگان و اساتید دانشگاهی در صدا وسیمای استان در قالب مناظره حضور یابم و مردم هم به عنوان داواران و ناظران این نشست خود قضاوت کنند که با ادامه این روند چه آینده‎ای در انتظار شهروندان ساکن این مناطق است.

وی  یادآور شد: بحث ما فنی است، شرایط خاک‎های لسی مشخص است و اکنون با بی‎تدبیری در حال ایجاد ترانشه‎ و بارگذاری غیر اصولی بر روی تپه‎های لسی هستیم. 

*مرگ یک شهروند گلستانی در مسیر «زیارت»

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با اشاره به سقوط یک درخت در مسیر زیارت و مرگ یکی از شهروندان اذعان کرد: متاسفانه این اتفاق تلخ  زنگ خطری است که همچنان طنین‎انداز است و هشدار برای شرایط تلخ آینده‎ای است که در انتظار ماست.

مقدم ادامه داد: به عنوان مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان ، رسما اعلام می‎کنم با این وضعیت، زیارت در سیلاب احتمالی با فاجعه بزرگی روبه‎رو خواهد شد و البته گرگان را هم از این حادثه متاثر خواهد شد.

 مدیر کل مدیریت بحران استان با تشکر از زحمات محیط ریست و منابع طبیعی در مهار حریق‎ منابع طبیعی و جنگل زیارت گرگان عنوان کرد: در این بخش باید به دنبال توانمندسازی روستاهای حاشیه گرگان بود و البته تاکنون چهار کانکس مدیریت بحران در روستاهای «توسکستان»، «سید میران»، «نوده ملک» و « زیارت» گرگان مستقر شده است

مقدم یادآور شد: به برخی از دهیاری‎های گرگان نیز تجهیزات انفرادی مقابله با حریق تحویل شده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1003
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 241

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 226
بازدید ماه:5356
بازدید سال:5356
بازدید کل:8779881