عضویت    ورود
ورود به سایت
» » گلستان چشم به راه مسافران نوروزی

گزارش خبری

گلستان چشم به راه مسافران نوروزی

نوروزی دیگر در راه هست و گلستان میزبان صدها هزار نفر مسافری خواهد بود که از این استان سبز و زیبا عبور خواهند کرد و یا در آن ماندگار می‎شوند.

 جدا از جاذبه‎های طبیعی و تاریخی، به واسطه آنکه این استان شمالی در مسیر زائران ثامن‎الحجج(ع) قرار دارد، گلستان هر ساله در این ایام شاهد حجم بالای مسافر از تمامی نقاط ایران‎زمین است.

هر ساله در ایام، تمهیداتی برای ایمن‎سازی مسیرهای عبوری و جاده‎های اصلی استان به واسطه حجم سنگین عبور و مرور وضع می‎شود که با توجه به این رویکرد، از هم‎اکنون جلسات متعددی توسط دستگاه‎های مرتبط برگزار شده است.

تمهیدات مناسب دستگاه‎های عملیاتی گلستان در آستانه سفرهای نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به آمادگی این جمعیت برای میزبانی مسافران نوروزی در گلستان گفت: این جمعیت در قالب کمیته امداد ونجات سفر تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده و هماهنگی‎های لازم با دستگاه‎های مرتبط به عمل آورده است.

مجتبی اکبری در گفت‎و‎گویی خبری در گرگان اظهار کرد: ایستگاه‎های جمعیت هلال احمر استان در تمامی نقاط استان مستقر و به شکل شبانه‎روزی و با همکاری نیروهای داوطلب، آماده خدمات‎رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی است.   

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر با دستگاه‎های عملیاتی استان، تاکنون چند جلسه تحت‎عنوان امداد و نجات سفرهای نوروزی در گلستان برگزار شده و با توجه به همکاری مناسب دستگاه‎های یاد شده انتظار می‎رود، مشکلی ایجاد نشود.

رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وظایف این کارگروه تخصصی اضافه کرد: هدف اصلی ما برای خدمت بهتر، خاطره خوش و نشاندن لبخند رضايت بر لب مسافراني است که در این ایام برای گذراندن اوقاتی خوش به استان سفر کرده اند.

تاکید برتحقق سفري ايمن و عاري از خطر

اكبري  تصریح کرد: کارگروه امداد ونجات به عنوان یکی از فعال‌ترین کارگروه‎های استانی تمام تلاش خود رابرای سفری ایمن و عاری از حادثه در گلستان به کارخواهند بست.

همچنین مدير کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل بر اساس وظیفه هر ساله خود سعی خواهد کرد تا ضمن پیگیری برگزاری منظم جلسات کارگروه‎های استانی، موضوع هماهنگی و آمادگی آنان را در هنگام تعطیلات نوروزی به شکل جدی پیگیری کند.

صادقعلي مقدم در  گفت‎و‎گویی خبری در گرگان اذعان كرد: کارگروه های مرتبط، به ویژه کارگروه امداد و نجات استان، تاکنون جلسات متعددی برای افزایش هماهنگی بین دستگاهی انجام داده و در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز این موضوع به دستگاه‎های عملیاتی استان تاکید شده است.

وی با تاکید بر ارسال اسامی کشیک‎های نوروزی دستگاه‎های عملیاتی استان به اداره کل مدیریت بحران افزود: در ايام نوروز روزانه يك نفر به عنوان كشيك‌ نوروزي ثابت در محل اين اداره كل استقرار يافته و وظايف مرتبط را انجام مي‌دهد.

مقدم افزود: علاوه بر اين كشيك، يك نيرو نيز به عنوان مسئول کشیک در نظر گرفته شده تا در صورت نياز در محل حضور يابد.

حضور کارکنان مدیریت بحران گلستان در ایام تعطیلات نوروزی به عنوان کشیک

وي خاطرنشان كرد: كشيك‌هاي اين اداره كل در هنگام تعطیلات نوروزی تنها همكاران مديريت بحران هستند كه در محل اداره کل مستقر خواهند بود.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، وظيفه اصلي هر كشيك مستقر در اين اداره كل، بررسي اوضاع و ايجاد هماهنگي بين‌دستگاهي در زمان بروز هر اتفاق منطبق با مسئوليت‌هاي این مجموعه است.

وي تصريح كرد: در صورت وقوع حوادث طبيعي يا حوادث انسان ساخت بزرگ كشيك ها موظف هستند، سريعا با دستگاه‎هاي امدادي و اجرايي مرتبط تماس برقرار كرده و حادثه را مديريت كنند.

 اين مسئول گلستاني با اشاره به وضعيت جوی سال پیش‎رو یادآور شد: با توجه به پیش‎بینی‎های احتمالی، انتظار می‎رود در بهار پیش‎رو، شاهد بارش‎های مناسبی در استان باشیم 

مقدم ادامه داد:  احتمال دارد در این ایام شاهد بارش برف نیز در ارتفاعات باشیم که از هم اکنون توصیه می‎شود مسافران نوروزی تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره اين موضوع كه نمي‌توان از وقوع پديده‌هاي طبيعي جلوگيري كرد، گفت: با توجه به اين موضوع آمادگي همه اركان مديريت بحران الزامي است و همه بايد براي مقابله با حوادث احتمالي آماده باشند.

 وي  ابراز اميدواري كرد: با توجه به توصيه‌هاي انجام شده به دستگاه‎هاي اجرايي و اجراي مناسب طرح‎های امداد و نجات نوروزی، استان شاهد كمترين حادثه در عرصه هاي طبيعي و انسان ساخت باشد.

 مقدم يادآور شد: با توجه اعلام اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان، در ادارات ذيربط آنان نيز،  كشيك ها به شكل شبانه روزي مستقر هستند. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1366
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 202

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1473
بازدید سال:1473
بازدید کل:8775998