عضویت    ورود
ورود به سایت
» » جامعه مهندسی با تفکر سنتی به جایی نمی‎رسد

جانشین سپاه نینوای گلستان:

جامعه مهندسی با تفکر سنتی به جایی نمی‎رسد

جامعه مهندسی با تفکر سنتی به جایی نمی‎رسد

جانشين سپاه نينوای استان گلستان گفت: جامعه مهندسی با تفکر سنتی راه به جایی نمی‎برد  بلکه باید ساختارشکنی کند و نگاهش را تغییر دهد.

حسین کریمی اول، در آئین گرامیداشت روز مهندسی وبسیج مهندسین که با چند روز تاخیر در تالار شهید مطهری دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه بخواهیم تنها با آنچه که به ما به شکل کلاسیک و دانشگاهی دیکته شده کار کنیم به جایی نمی‎رسیم.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نشان داد، نباید تنها به آموزه‎های سنتی و قالبی تکیه کرد، بلکه باید اتکاء به این آموخته‎ها را رها کرد و با خلاقیت به هدف مهم توسعه دست یافت.

*خلق پل بعثت بر اروندرود نمونه روشنی از خلاقیت مهندسان ایرانی در دفاع مقدس بود

کریمی اول ادامه داد: نمونه روشن این نوع رفتار جسورانه و خلاق در دفاع هشت ساله، «پل بعثت» بر رودخانه «اروند رود» بود که جوانان مهندس این کشور در آن زمان بر روی رودخانه وحشی و غیرقابل عبور اروندرود احداث کردند، رودخانه‎ای که سطحی آرام داشت و در عمق آن آب با بیش از 70 کلیومتر بر ساعت در جریان بود.

جانشين سپاه نينوا گلستان با تاکید بر آنکه خلاقیت وابتکار تنها با داشتن تجهیزات و امکانات به دست نمی‎آید تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری درگرو داشتن نیروی انسانی، دانش، نبود امکانات و فشار زمانی است و چنانچه به این عناصر تکیه کنیم، منشا تحول و دگرگونی می‎شویم.

کریمی اول ادامه داد: طراحی در حوزه‎های مهندسی نباید سطحی باشد و اگر سطحی باشد، دچار حادثه و هزینه‎های مضاعف می‎شویم.

وی یادآور شد: جامعه مهندسی، بخشی از تلاش راهبردهای انقلاب برای اتصال به حکومت اصلی و موعود است و در این مسیر چنانچه می‎خواهیم به آرمانهای انقلاب و راه شهدا دست‎ یابیم، باید زنده و پویا باشیم و نگاهی عمیق به تخصص و وظیفه‎ای که به سپرده شده است داشته باشیم.

*در مسیر پیش روی انقلاب باید تمدن ساز باشیم

کریمی اول با تاکید بر تمدن‎سازی در مسیر پیش روی انقلاب افزود: در راهبرد پیش روی انقلاب باید تمدساز شویم، چنانچه الگوسازی این نظام کار بسیار دارد و باید برای تحقق آن بنیان‎ها را قوی طراحی کرد.

وی اضافه کرد: در استان ما نیز جای بسیار برای کارکردن داریم و برخی مواقع افسوس می‎خورم، با داشتن شرایط جغرافیایی مناسب، هوای خوب، دریا، زمین‎های حاصلخیز و دشت، نتوانسته‎ایم آنگونه که می‎بایست از این ظرفیت‎های بالقوه استفاده کنیم.

جانشين سپاه نينوا گلستان متذکر شد: باید قدم برداریم و همت کنیم و نباید تنها چشممان به مدیران استان و کشور باشد و از آنان انتظار داشته باشیم، بلکه باید حلقه‎هایی باشیم که به آرمان تمدن‎سازی خود جامه عمل بپوشانیم.

کریمی اول خاطرنشان کرد: نباید این واقعیت را انکار کرد که در بسیاری از حوزه‎های کشور از جمله هسته‎ای، هوا فضا، تکنولوژی نانو و جنگ الکترونیکی پیشرفت چشمگیری داشته‎ایم، اما نباید قانع بود وباید بدانیم که تعالی کشور در همه سطوح افتخاری برای انقلاب اسلامی است. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1165
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 197

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 306
بازدید دیروز: 19
بازدید ماه:410
بازدید سال:5767
بازدید کل:8780292