عضویت    ورود
ورود به سایت
» » جامعه فاقد مهارت زندگی در هنگام وقوع پدیده‎های طبیعی است

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

جامعه فاقد مهارت زندگی در هنگام وقوع پدیده‎های طبیعی است

جامعه  فاقد مهارت زندگی در هنگام وقوع پدیده‎های طبیعی است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بسیاری از افراد جامعه ضمن نگرش نادرست نسبت به پدیده‎های طبیعی از مهارت لازم برای مواجهه با آن برخوردار نیستند.

صادق‎علی مقدم عصر امروز در اولین نشست علمی اساتید دانشگاه گلستان با دانشجویان و دبیران جغرافیا و زمین‎شناسی استان در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی(ره) خواهران گرگان اظهار کرد: تجربه نشان می‎دهد بسیاری از افراد در زمان وقوع پدیده‎ای همچون زلزله بر اثر واکنش‎های غلط قبل از وقوع حادثه جان باخته‎اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‎های فرهنگی، آموزشی و رسانه‎ای برای مردم استان می‎تواند در هدایت واکنش‎های مختلف مردم در مواجهه با حادثه به سمت رویکردی منطقی و کاهش خسارات موثر باشد.

*تاکید بر ارتقای تاب‎آوری جامعه در برابر پدیده‎های طبیعی 

مقدم با اشاره به ظرفیت مناسب آموزش و پرورش برای آماده‎سازی جامعه به ویژه نسل آینده برای مهارت‎آموزی رفتار در برابر پدیده‎های طبیعی اذعان کرد: ارتقای تاب‎آوری در جامعه و افزایش ظرفیت‎های روانی برای رو‎به‎رو شدن با شرایط خاص از جمله برنامه‎هایی است که دنیا هم به دنبال آن است و ما نیز این سیاست را تعقیب می‎کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل مدیریت بحران گلستان، آماده همکاری با مجموعه آموزش و پرورش و جامعه دانشگاهی استان است و از همکاری با این دو بخش در حوزه مدیریت بحران استقبال می‎کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیرت بحران استان تغییر نگرش را تنها مختص جامعه ندانست و یادآور شد: این تغییر نگرش باید حتی در رویکرد و نگرش مدیران جامعه نیز باشد که البته در عرصه کاری مدیریت بحران سعی کرده‎ایم، مدیریت حوادث را با رویکردی علمی و منطقی پیگیری کنیم.

*مطالعه بهترین مسیر  برای پشبرد برنامه‎های مدیریت بحران

مقدم خاطرنشان کرد: در بحث‎های مختلف کاری از جمله رانش و سیل در استان اقداماتمان را مبتنی بر مطالعات علمی و تخصصی قرار داده‎ایم و تلاش نکردیم با یک تصمیم آنی، بخشی از جامعه را در آینده دچار مشکل کنیم.

وی با اشاره به موضوع رانش در روستای نرگس چال تصریح کرد: در این روستا ضمن تعبیه اسکان موقت، همزمان دو طرح مطالعاتی را تحت عنوان بررسی ساختگاه منطقه و تثبیت شروع کردیم که نتایج مطالعات تاکنون موضوع تثبیت را تایید کرده است.

مقدم یادآور شد: متاسفانه در سال‎های پیش تاکید بر موضوع جابه‎جایی مردم حادثه‎دیده یا در معرض خطر و انجام این مهم اگر چه به نظر می‎رسید مشکل را حل کرده اما در سال‎های بعد مشکلات بسیاری را متوجه ساکنان آن مناطق کرد، به گونه‎ای که برخی از آنان دوباره به محل اسکان سابق خود بازگشته‎اند.

وی ادامه داد: تجربیاتی از این دست نشان داده که موضوع جابه‎‎جایی پاسخی درخور به برخی مناطق نبوده و انتظار می‎رود، جامعه نخبه  دانشگاهی استان هم در موضوعاتی همچون این مبحث به ما یاری رساند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : حسینی
  • بازدید : 1217
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 190

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.

آرشیو

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 15
بازدید ماه:4
بازدید سال:5361
بازدید کل:8779886